fredag 13 augusti 2010

Brutala dagar..

...har det varit både idag och igår på jobbet. Sprungit som en gnu, uppför trappor och nedför trappor. Och lastad som en packåsna. Inte underligt att fötterna känns som de håller på att trilla av. Det där med åsna vore kanske en bra idé föresten, men jag skule nog tycka synd om åsnan och det hela skulle väl sluta med att jag både bär åsna och alla grejer. Det är så när man jobbar på ett ställe där byggnaderna är från 1800-talet. Hiss vad är det liksom.

Mycket bröllop har vi på hotellet också och det är ju trevligt.
Jag har dock observerat att den här typen av evenemang har en tendens att bli längre nuförtiden. Ok, sist jag var på bröllop, som förvisso var några år sedan, så var det själva bröllopsdagen och sedan brunch dagen därpå. Lite trevligt att kunna prata med folk som man inte träffat på länge. Men helgens bröllop håller på i tre (!) dagar. Vissa gäster anände redan igår, de flesta idag och resten imorgon. Dessutom ska bröllopsgästerna ha en massa grejer inlagda på rummen. Sånt tar lite extra tid. Och när alla inte kommer samtidigt så gäller det att ha koll så att alla får det de ska ha.
Hoppas nu att vädret håller i sig. Det har nämligen varit soligt, riktigt varmt och tyvärr ganska fuktigt de senaste dagarna. Det sistnämnda klarar jag mig nämligen utan. Kläderna efter en dag som bergsget klibbar fast på kroppen och istället för att vara luftiga, som säkert var tanken, så har de förvandlats till någon slags kroppsstrumpa. Ja, det känns faktiskt som att köra klädsim, minus vattnet då. Att försöka få av av dem på ett vettigt sätt kan man glömma. Istället är det den så kallade avkavlingsmetoden som gäller. Givetvis med efterföljande dusch.
Men det är tur att jag har rätt kul kollegor så att man kan skratta med jämna mellanrum.

Apropå bröllop så läste jag precis att Robbie Williams gått och gift sig i helgen. Inget stort evenemang utan bara de allra närmaste var inbjudna. Hoppas att frugan inspirerar Robbie att skriva lite mer härliga låtar. För vilken härlig entertainer han är vår käre Robbie. En konsert med honom är definitivt en upplevelse som jag gärna vill uppleva igen. Vilken röst den mannen har! Hoppas nu att allt går bra för de nygifta, det är ju trots allt ingen ny bekantskap eftersom de varit tillsammans i fem år.

Jag fortsätter väl lite på skvallerlinjen nu när jag ändå är inne på den linjen.
Rod Stewart ska tydligen bli pappa igen för sjunde gången. De tidigare barnen är mellan 4 och 46 år. Så kan det gå.
I grannlandet Danmark väntar kronprinsparet också barn, men inte ett utan två. När det väl blir dags för Victoria & Daniel lär väl tidningarna rapportera om det varje vecka tills vi alla är helt uttröttade.
Väldigt bissart tycker jag faktiskt att det är att någon betalade 360 000 kr för en röntgenbild föreställande Marilyn Monroes byst och lungor. Undrar om personen tänker hänga upp bilden på väggen?

Senaste nytt när det gäller sim-EM är att det blev guld och brons för de svenska damerna på 100 meter fjäril idag. Helt klart är att svenskarna är klart bättre i sim-EM än de var i friidrotts-EM. Bra gjort tjejer!

Nej, nu ska jag faktiskt titta lite på just friidrott.

Tjingeling

1 kommentar:

HeLena sa...

Bröllop i dagarna tre...
och på hotell....
hade jag inte möjlighet till...
men absolut skitMYSIGT säkert!!
Skulle vilja... JA!! men nu är jag ju redan gift så....
kanske 50-års fest vore nåt... i dagarna tre... men det orkar man kanske inte;).
Trevlig helg!!