måndag 9 augusti 2010

En sommarpratare med bössa

Som jag berättat tidigare så har jag ju snöat in på Sommar programmen på P1.
Nu var det ett tag sedan jag lyssnat på något program så idag kände jag att det var en helt perfekt dag att botanisera i P1s sommararkiv. Sagt och gjort scrollade jag igenom en massa namn tills ett fångade mitt intresse, Natasha Illum Berg. Det ringde någon klocka i mitt bakhuvud att jag hört talas om denna kvinna förut.
Efter lite letande i hjärnkontoret, som idag inte arbetar alltför snabbt pga förkylningssymptom, så plingade det till. Jag hade ju sett henne i en talkshow i våras eller så. Hon verkade spännande så henne ville jag höra lite mer om.
För er som inte känner till henne kan jag tala om att hon är den enda kvinna som är licenserad storviltjägare i östafrika och dessutom författare.
Att lyssna på berättelserna från Tanzanias vildmark var väldigt spännande.

För er som, liksom jag, gillar att lyssna på Sommarprogrammen kan varmt rekommendera Natasha Illum Berg.

Inga kommentarer: