onsdag 18 augusti 2010

Jag kan knappt tro det, men jag är ledig torsdag och fredag! Vad jag ska göra har jag aning om ännu. Vila förmodligen, för jag antar att helgen lär bli lika kul som de senaste sex dagarna. Så det är bäst att vara mentalt förberedd.

Idag tog jag en tur hem till den ömma modern efter jobbet. Lyckadess snika till mig en liiten bit ugnspannkaka, ja jag fick ett par smörgåsar också:)
Efteråt tog vi en lång runda med jycken. Det var skönt faktiskt, även om jag inte gjort annat än sprungit runt hela dagen. Men bara promenera och prata med mamma är guld!
Innan vi hann meed en promenad var vi tvugna att ta in tvätten då hennes man var ute på en tur med gräsklipparen. Vi ville ju inte att han skulle sno in hela huvudet som en turban med kläder när han for runt tvättvinadan med åkgräsklipparen. Det hade varit en syn för gudarna:)

Läste lite i dagens utgåva av buffé som alla får som har kort hos ICA får. Inte visste jag att det fanns så många olika typer av tomater. Vem har hört talas om Organza, Zabrino eller Mazarinno? Inte jag iallafall, men jag fick läsa mig till hur de smakar etc. Spännande med nya ingredienser.

Herregud, vad är det som händer på planeten? I Ryssland hade de först de högsta värmen på 1000 år och sen kom mängder med bränder och nu kommer massor med regn och hagel. På andra ställen regnar det som aldrig förr, i Pakistan och Kina t ex. De som anser att det inte beror på global uppvärmning kanske borde tänka om. Saker händer med en förbluffande hastighet och det är faktiskt skrämmande om man tänker längre fram än vår egen generations överlevnad.

2 kommentarer:

Lyxhustru sa...

SV; Klart du måste till SA och kolla runt nån dag! =) Flyget känns inte så jättefarligt långt... man flyger ju på natten, så det går bra. =)
/Lindah

Camilla sa...

Lindah:

Ja, det måste jag. Vill ju se lite vilda djur och Kapstaden. Det verkar vara ett spännande land.
Tidsskillnaden är väl inte så stor heller? Eller är det bara som jag fått för mig?

Ha det gott