söndag 29 augusti 2010

Massor av kräftor.. mums

Jahaja, nu är årets kräftskiva avklarad. Det var väldigt roligt med en massa god mat, snapsvisor och trevligt sällskap. Däremot fick vi ställa in den årliga kubbtävlingen då de regnade mest hela tiden.
Det började redan på vägen dit och det var säkert en syn för gudarna när jag krånglade mig ur bilen med handväska, tröja, pajform och paraply i händerna samtidigt som jag försökte låsa bilen i hällregnet. Som väl var lugnade regnet ner sig en aning efter ett tag annars hade vi väl fått använda megafon för att överrösta regnet där vi satt i pensionärskuvösen. Nu behövde vi tack och lov inte det.
Kräftorna var väldigt goda och många hade riktigt stora klor. Jag fullkomligt älskar skaldjur så det var himmelskt att bara kunna hugga in på de röda små djuren, dessutom hade någon vänlig själ satt hela kräftfatet rakt framför näsan på mig. Lyckan var total;)

Nu tog vi det lite lugnare med dricka och bilkörning än vad killen i England gjorde. Han blev nämligen tagen av polisen för rattfylla när han for runt hemma i kvarteret i en eldriven rosa Barbiebil! Som väl var kom inte vrålåket upp i några hysteriska hastigheter då toppfarten är 6 km/h, en permobil går faktiskt fortare. Både föraren Och Barbiebilen fick följa med till polisstationen och straffet för att ha kört rattfull i en rosa leksaksbil blev indraget körkort i tre år och tusen pix i böter.
Undrar om de som måste använda permobil och tar sig ett glas eller två också riskerar att åka dit för rattfylla? Då kanske risken finns att folk som sitter i rullstol också riskerar att åka dit för rattfylla. Ja du milde tid. Eller var det bara för att det fanns en ratt på Barbiebilen som gjorde att han åkte dit? Hursomhelst så fick nog poliserna sig ett gott skratt när de fick syn på det knallrosa vrålåket.

Idag är lite blandat väder men än så länge är det ganska hysat. Kanske blir det en tur ut i skogen för att se vad jag kan hitta. Tydligen ska det finnas både lingon, blåbär och svamp. Måste bara över till mamma och låna ett par stövlar och en bärplockare.
Bäst att jag ger mig iväg om jag ska få något gjort.

Tjingeling

2 kommentarer:

Nena in da USandA sa...

Haha, det måste ha varit en syn! Men lite väl hårt med indraget körkort i tre år tycker jag. Det är såklart en helt annan sak med en riktig bil där det är befogat med indraget kort, men att bli påkörd av en barbiebil skulle nog på sin höjd ge några blåmärken och ömma tår. Illa iofs men kanske inte i paritet med straffet. Om det nu inte är ett utbrett problem med barbiebilsförare och man vill statuera ett (avskräckande)exempel... :)

Camilla sa...

Magdalena:

Ja, fattar du vilken syn det måste ha varit! Det kan inte ha varit helt bekvämt där i Barbiebilen, sittkomforten är ju inte direkt avsedd för vuxna:)
Håller med dig om att straffet är lite väl hårt för risken för att allvarligt skada någon var ju minimal. Risken var väl isåfall störst för föraren med whiplashskaderisk.
Men vem vet, det kanske vimlar av fulla Barbiebilförare i just det området:)

Kram