fredag 27 augusti 2010

Äntligen fredag

Äntligen fredag och jag kan se fram emot en ledig helg. SÅ skönt. Jag är ganska trött nu efter att ha jobbat 7 dagar på raken. Dessutom fick jag världens hostattack mitt i natten och det höll i sig ett tag. Men nu har jag laddat upp med Vicks blå ifall samma sak inträffar igen. Då är jag riggad till tänderna och ska nog lyckas få styr på den envisa hostan.
Solen har till och med visat sig idag, men det var definitivt ingen värme när jag stack ut nosen imorse, 12 grader brrr. Men jag måste faktiskt säga att molnen som nu drar in är väldigt vackra mot den annars klara himlen. Jag hoppas på en fin dag imorgon.

När jag kikade i min brevlåda när jag kom hem blev jag väldigt glad för nu har den äntligen kommit. IKEA-katalogen förstås. Som jag har väntat. Jag vet att de i USA har fått den för flera veckor sedan. Till och med den ömma modern fick den innan mig. Jaja, nu ligger den här bredvid mig i soffan och bara väntar på att jag ska bläddra. Och det ska jag var så säkra:)

Ikväll blir det bara slapp i soffan och hyfsat tidig vandring till sängen, nåja känner jag mig själv blir det väl inte på denna sidan midnatt. Och sedan ska jag fortsätta läsa min bok, det är inte många sidor kvar nu. Jag har lagt upp ett litet lager som nog ska räcka ett tag.

Nej, nu kallar IKEA-katalogen. Ska kika i den och lyssna på Mix Megapol för de kör sån himla härlig mix av musik. Gamla godingar och den nyaste.

Ha en härlig fredagkväll:)

Inga kommentarer: