tisdag 3 augusti 2010

Besökaren kolavippade på mitt köksgolv

Jag fick en oväntad besökare idag som jag definitivt inte bjöd på något kaffe. Nej, istället rotade jag fram den största och tjockaste tidning jag kunde hitta. Och sen slog jag till på besökaren som krälade runt på golvet. Flera gånger faktiskt tills besökaren inte rörde en enda liten fena.
Nej, det var ingen inbrottstjuv. Utan en högst otrevlig medlem ur Dalton-ligan, dvs en bålgeting. Andra mindre släktingar brukar jag jaga ut men den här fick avsluta sitt liv på mitt köksgolv och sen blev varelsen nedspolad för att vara på den säkra sidan.
Hoppas att budskapet har spridit sig till polarna så att de inte försöker nästla sig in här. För då kommer tidningen fram, bara så att ni vet!

2 kommentarer:

HeLena sa...

Jag hade gjort likadant! Gillar inga getingar, ibland jagar jag ut dom och ibland får de sova för alltid...

Camilla sa...

Helena:
Den här vandrade runt på golvet och där vill man ju absolut inte ha dem. Men den mötte sitt öde, i form av en tidning..