tisdag 12 maj 2009

Sommaren är kort


Måste väl vara en av de absolut bästa sommarlåtar som finns. I princip alla kan den. Och i sommar är det äntligen dags för ännu en sommar med Tomas Ledin på turné. Det var ju några år sen sist.
Har sett honom tillsammans med syrran i Borgholms Slottsruin (på Öland), och det är helt magiskt. Vilket ställe att gå på konsert på. Inte för stort vilket innebär att det hela blir ganska intimt, men vilket drag!! Ofta kan man se kungafamiljen där, och när Tomas är där finns de också på plats.



Om jag är här när Tomas Ledin kommer så ska jag definitivt försöka att lägga vantarna på en biljett. Mannen är ju helt suverän. Och vem kan motstå att sitta utanför och käka spareribs och potatissallad, medan solen börjar att sänka sig lite över Öland, innan det är dags att gå in och njuta av en oförglömlig kväll? Inte jag iallafall.
Enjoy


3 kommentarer:

thebromanders sa...

Ska han på turné i sommar??? Hjälp, jag måste ta reda på om han kommer att vara i närheten av där vi befinner oss!!! Var på hans sista folkparksturné (or so he said...), kan det ha varit 1985-86?? Kanon!

Camilla sa...

Javisst vet du. Ska ni till västkusten? Han kommer att spela både i Grebbestad, Varberg & Göteborg.
http://www.tomasledin.net/LEDIN_250x120mm.jpg

På denna länken finns hela turnéprogrammet. Kolla upp och beställ.

Han är ju kanon

thebromanders sa...

Åh, då måste jag kolla upp detta!! Javisst, det är västkusten som gäller!! ska kolla hur datumen stämmer. Det känns ju som ett måste om det passar!!