onsdag 6 maj 2009

Boktips


Detta måste vara en av de mest otroliga bok som jag någonsin har läst. Jag är inte den som läser om böcker men denna återkommer jag till med jämna mellanrum.
Pigge Werkelin beskriver denna hemska dag i Thailand när tsunamin drog in och tog hans fru och två små pojkar. Helt aningslösa hamnade de mitt i detta helvete tillsammans med så många andra.
Pigge beskriver kampen för att hitta sin familj i det obeskrivliga kaos som tsunamin förde med sig och hur myndigheter, främst svenska, agerade.
Detta är en bok som inte lämnar någon oberörd och som är väl värd att läsa.

1 kommentar:

Nena in da USandA sa...

Jag har också den boken, den blev faktiskt utvald att få följa med hit med en naiv förhoppning om att jag skulle hinna läsa den... Men nån gång ska det bli av!

Burlington Coat Factory har jag ingen erfarenhet, men ska hålla utkik efter den för jag gillar också cashmere!

Om du vill så mejla mig på nena.indausanda@gmail.com så ska jag berätta lite mer om varför vi är här etc. Jag är ju också lite nyfiken på om du ska flytta över tex eftersom du nämnde att du ska ta NJ-körkort.

Hej från Magdalena :)