måndag 11 maj 2009

Mysig helg & filmtips

Tillbaka igen.
Vilken trevlig helg jag har haft med besök av min goda vän M. Det är lite tomt nu när allt är tillbaka till vardagen igen och hon har åkt hem. Försäljningen på fiket Skafferiet måste ha gått ner efter att hon flyttade härifrån. Vårt ställe som vi besökte minst 1 i veckan. Men nu skulle vi iallafall göra ett återbesök där.






Det blev mycket prat och mat, precis som det ska vara.


Lördagen spenderade vi på stan. Solen sken och det var så skönt att trava runt utan att behöva paraply. Hade mina funderingar under natten då regnet öste ner och det blåste så takpannorna nästan lyfte. Tydligen hade det åskat också, enligt en granne. Men det hörde jag inget av. På morgonen var det en ny dag, bokstavligt talat.

Efter fem timmars shopping och lunch var vi lite lätt möra. Så för att återfå lite energi satte vi på en film, käkade godis och tog en liten power nap i soffan innan det var dags för matlagning.

Senare på lördagskvällen drog vi iväg på bio. Vi såg State of Play, den har fått bra recesioner här och den var verkligen värd att se om man gillar politiska thrillers. Filmen hade en massa twist and turns, så det gällde att hänga med. Några händelser hänger ihop på ett sätt som till slut får sin upplösning i slutscenerna. Och slutet var inte alls förutsägbart. Helt i min stil.

Ikväll blir det ett besök hos min goa' vän K som ska fixa mina naglar. En massa prat lär det också bli, vi har inte setts på ett tag nu. Kanske lite planering inför vår mini mini semester (en dag) till Köpenhamn som går av stapeln snart. Det ska bli jättekul att komma iväg över dagen.

Dessutom har jag lovat att ta med en STOR bit av kakan som jag bakade häromdagen, vit choklad cheesecake.
Så vännen, du kan skippa den där bantningen ikväll :)

Ha en bra dag

Inga kommentarer: