onsdag 6 maj 2009

Inköp

Regnet vräker ner och jag sitter uppkurad i soffan med en kopp kaffe. Lite mysigt faktiskt. Men shit vad kallt det är. Ska tända en massa ljus, både för stämmningen och som en liten värmekälla :)
Måste bara rusa ut en snabb sväng med skräpet, men tänkte vänta lite och se om det blir ett LITET uppehåll. Verkar dessvärre inte så. Men men...

Passade på att beställa lite böcker på nätet. Fyra stycken blev det och de kostade 39 kr/st på cdon.com. Bra pris tycker jag.
Det blev två av irländska författare, en reportagebok om turismindustrin (ska bli intressant att se hur den är) och så blev det Blonde av Joyce Carol Oates. Är det någon som har läst den sistnämnda?
Tänkte att nu är det dags att läsa denna omtalade bok för jag hörde idag på TV:n att hon skrivit en hel drös med böcker. Så där finns ju en hel drös om jag nu gillar hur hon skriver.
Har nu kommit in i en läsperiod och tycker det är skönt att bara förlora sig bort i en annan värld.
Just nu läser jag en bok som passar väldigt bra i den tid av ekonomisk kris som vi befinner oss i nu, men jag återkommer om den när jag har läst klart.

På agendan för dagen står tvätt, men det kommer att gå snabbt. Skönt, då kan jag läsa mycket idag :) En kanna te, filt och en god bok. Det kommer att bli en skön dag.

Tjingeling

Inga kommentarer: