onsdag 20 maj 2009

Efter regn kommer sol

Ja, det stämmer väl in på vädret här idag. Regn i omgångar och däremellan sol. Till och med ett litet åskväder seglade upp söderifrån.

Var och handlade på eftermiddagen, och det var jag inte ensam om. Hade ju helt glömt att det är Kristi Himmelfärds Dag imorgon. Det hade nog inte de andra gjort. Folk for runt som om de styrde pansarvagnar , vissa väldigt metodiskt medan andra mer förvirrat. Den sista kategorin är aldrig roligt att komma i vägen för. Vissa kör framåt men tittar bakåt! Råkade komma ivägen för en sådan farkost. Aj vad ont det gjorde. Människan tittade på mig som om det var mitt eget fel. Jamen hallå, jag brukar ha för vana att springa rakt in i kundvagnar. Icke sa Nicke. Knappast troligt nu heller då jag faktiskt inte rörde en fena.
Kom ialla fall ut med livhanken i behåll.

Dags nu att fylla på koffein nivån lite.

Tjingeling

2 kommentarer:

Nena in da USandA sa...

Oj, är det Kristihimmelfärdshelg nu? Hade jag inte koll på... Bra med dina uppdateringar om Melodifestival mm, tack för det!

Hundtvätten du skrev om verkar ju lite väl... Bekväm för husse o matte kanske men det verkar ju vara djurplågeri; undrar om det finns nån hund eller katt som inte blir vettskrämd därinne?!

Det utlovade mejlet har påbörjats och avbrutits x antal ggr, men skam den som ger sig... Jag hör av mig... //Magdalena :)

Camilla sa...

Magdalena: Hundtvätten ja, den verkar inte klok. Höll på smälla av när jag läste om den. Helt vridet, så jag tänkte att det måste jag skriva om. Skulle aldrig stoppa in min hund i den det är en sak som är säker.

Kul att du gillar mina små uppdateringar om vad som händer här "hemma". Vet ju att man inte alltid har så stor koll när man bor utomlands. Som tur är kan man ju hänga med via nätet.
Fler kommer..

Hihi, du får kankske skriva ett word dokument och sen skicka det. Skojar bara, ta den tid du behöver.
Ha det gott
Camilla