tisdag 12 maj 2009

Ny gräsklippare kanske?

Håller din gräsklippare på att packa ihop eller funderar du på att köpa en ny? Då kanske en liten Vallaby vore något? ( Det är figuren till vänster på bilden, hihi)


( Bild lånad från E24)



Den här mini-kängurun har blivit ett populärt alternativ till gräsklipparen i Storbritannien. Varför? Jo, favoritfödan är nämligen gräs. Vet faktiskt inte om den gillar ogräs också, men det vore ju inte helt fel. Två flugor i en smäll.

Okej, priset kanske avskräcker lite. En hanne kostar ca 1600 kr och en hona kostar ungefär fem gånger så mycket. Men å andra sidan är ju gräsklippare inte direkt gratis heller. Och Vallabyn lär man nog bli ganska så ensam om att ha. Hur cool som helst.

Ungefär 2000 kvm stor tomt bör man ha så att Skippy kan skutta runt. Dessutom krävs ett staket som inte är lägre än 1,5 meter så att inte den lilla rackaren smiter.
Kankse gillar den inte vårt klimat på vintern, men vad gör väl det. Låt det lilla livet flytta inomhus då och få lite välförtjänt vila.


Men visst är den bra mycket sötare än en gräsklippare?

6 kommentarer:

SweFlo sa...

Och jag som hade funderat på att skaffa ett par getter, men en söt liten vallaby hade ju varit bättre, och den skulel nog trivas här i Florida-värmen. Men hemmannaföreningen skulel nog få spader... Jag kanske kan lura i dem att det är en ny sådan där blandad hundras?

Camilla sa...

Ja i Florida skulle den nog trivas utmärkt! Här i Svedala kan det ju bli lite kallt om tassarna på vintern. Stackarn kan ju få frostskador.
Men prova med blandrasen, du kan väl uppfinna en ny ras?
Tror den hade blivit hela områdets maskot, mycket bättre än getter :)

Taina sa...

Guuuuud så gullig! Men vad gör de med den när den inte "jobbar"? Får den vara inomhus?

Nena in da USandA sa...

Ååh, det var den sötaste gräsklippare jag sett! :) Men gissar att den är effektiv inomhus också...

Supersnygga naglar du skaffat förresten! Långa naglar kan jag glömma, det hör till mitt före-barn-liv. Inte så fräsch när man torkar snor, byter blöjor mm...

Tack för mejlet förresten, svar kommer!
Vi hörs//Magdalena

Camilla sa...

Taina: Det framgick inte vad den gör gör när den inte jobbar. Men jag skulle gosa med den, helt klart. Sötare gräsklippare får man väl leta efter

Camilla sa...

Nena: Ja, visst är "gräsklipparen" söt.

Naglarna är mina egna som bara är förstärkta, men innan har vi förlängt dem med tippar. Man kan ju ha hur korta man vill. Fördelen med att ha gele på dem är de blir starkare.
Glad att tycker att de är fina. Får många trevliga kommentarer som jag återger till min kompis som gör dem åt mig.
Ska bli spännande att få ditt mail sen :)
Ha det gott