fredag 15 maj 2009

Njutning


Gårdagen ägnades åt avkoppling för kropp och själ på ett SPA med min goda vän K.
Här badades det för fullt ska jag säga. Jaccuzzin kändes väldigt inbjudande så den utnyttjade vi till fullo. VÄLDIGT skönt att bara låta kroppen slappna av i vrivlande vattenströmmar. När vi såg ut som två russin var det dags att gå upp, dricka lite juice och låta våra lekamen vila lite, i horisontalt läge.
Bastu och swimmingpool hann vi också med innan det var dags för lunch. Ingen stress här inte.
Väldigt fint och fräscht var det, men jag hittade trots detta några små detaljer som drog ner betyget en aaaaning (jag måste vara helt yrkesskadad efter alla år arbetandes på femstjärnigt hotell).
I omkädningsrummet fanns det bara en dusch, en instruktion till jaccuzzins alla funktioner hade inte skadat och i bastun saknades det ett skydd runt bastuaggregatet (här kan man få ordentliga brännskador om man inte ser upp).
Men vad hungrig man blir efter allt detta badande, så lunch efter att ha plaskat runt i ett par timmar var precis vad vi behövde. Denna bestod av kyckling med en gudomligt god sås. Kaffe och en liten kaka slank det också ner.
Efter denna avkopplande dag var jag helt slut. Hur man nu kunde bli det när man inte gjort någonting fattar jag bara inte. Så det fick helt enkelt bli en tupplur på soffan.
Det är nog tur att jag inte är lika avslappnad varje dag för då skulle jag väl inte få något gjort alls.
Men det är inte alls underligt att SPA:n och liknande inrättningar har ganska gott om kunder i den stressiga tillvaro som vi lever i. Gå in som ett vrak, kom ut som en ny människa.
Om ett par veckor ska jag fråga syrran om hon inte kan ge mig en helkroppsmassage. Måste ju hålla känslan kvar :)

Inga kommentarer: