fredag 29 maj 2009

Blandad kompott

Idag blir det lite blandad kompott tänkte jag.

Tydligen har den blivande kronprinsess-maken fått en ny njure av sin pappa. Det hela avhandlas med fyra sidor i dagens Aftonbladet. Skönt för honom då hans ena njure verkar ha packat ihop verksamheten för gott. Fördelen med denna mediala uppståndelse är att nästan 500 personer anmälde sig hos Donationsrådet igår. Det är fem gånger fler än normalt.
Kanske borde han bli någon slags beskyddare när det gäller donationer.

Runar, Carolas gamla ex, har börjat jobba på ovannämnda tidning. Han är tydligen livscoach och har fått en egen spalt som kallas för Fråga Runar. Hittade faktiskt ett rätt bra citat av Runar: "Drömmar kan och ska förverkligas och begränsningar finns enbart om man tror på dem!" Något att tänka på.

Britney Spears verkar ha hittat en ny kärlek (undrar hur mycket sanning det är). Den här gången ska det tydligen vara en rekorderlig karl som hon har känt i flera år. Av skvallerpressen att döma ska han visst vara hennes agent, och nu har de spenderat lite semester tillsammans på Bahamas. Återstår att se hur det hela avlöper.

Twitter är ju något som har slagit ner med dunder och brak. Visserligen är jag helt novis när det gäller detta fenomen, men det är tydligen inte Elizabeth Taylor, 77. I en blaska läste jag att hon avslöjat på Twitter att hon älskar vampyrfilmen "Twilight". Jaha, där ser man. Gamla damen hänger med. Undrar om hon bloggar också?

Dagens väderuppdatering: underbart, till skillnad från gårdagen som bestod av regn, sol, åska, slagregn och hagel i blandad kompott. Helgens väder kommer att bli kanon över hela landet.
Givetvis är det fint väder imorgon då musikspektaklet Palace Springbreak, en stor folkfest med musik som passar alla, går av stapeln här i stan. Det har faktiskt aldrig regnat den dagen då det äger rum och jag tror att det är ca 10 år som de har hållt på.

Kan meddela att jordgubbarna som systerdotter A och jag mumsade på igår var väldigt goda. Lite dyra bara, men det kunde det vara värt.
Men snart blir de ännu bättre och sötare :) Då lever jag till stor del på dessa underbara bär.
Ha en trevlig kväll

1 kommentar:

thebromanders sa...

Svenska jordgubbar går inte av för hackor... DET måste jag mumsa på när jag kommer hem!