torsdag 21 maj 2009

Lite smått & gott

Vilket ljuvligt väder! Idag blir det kanske en tur hem till mamma för lite fika och prat. Har inte sett henne på ett tag. Hon har varit så hes och snuvig så jag har hållt mig undan. Ville ju inte bli sjuk nu när jag och bästa vännen K ska åka till Köpenhamn på lördag. Nu verkar hon ha repat sig så pass att jag vågar mig dit ialla fall.
Det ska bli jättekul att dra iväg till Köpenhamn, även om det bara är för en dag. Det är ju en underbar stad. Att åka med K ska också bli kanon, vi brukar alltid ha kul ihop. Planen är att bara ta det lugnt och njuta. Hoppas nu bara att det inte regnar, sen kan det bli mulet det gör inget.

Denna helgen är det även Blues-festival i Mönsterås (liten stad ca 30 min norr om Kalmar). Får väl se om vi kan lyckas klämma in ett besök där imorgon också. Det beror ju lite på vädret, men det kunde vara kul då jag aldrig har varit där.

Ikväll är det åter dags för Bonde söker fru på TV4. Det är mest en presentation av bönderna som är med i årets upplaga. Jag måste säga att jag lite smågillar det programmet. En hop bönder som gärna vill träffa någon och hamnar i Sveriges bästa kontaktannons. I flera fall har det ju gått väldigt bra, till och med två bröllop har ju blivit resultatet av programmet. Inte illa. Ska bli kul att se vad för individer som är med den här gången.

Städa skulle jag behöva göra, men vädret är alldeles för fint för sådana aktiviteter idag. Får nog vänta med det till ikväll. Då blir det kanske lite muffins bakande också. Funderar på att göra muffins med dumlekola eller dajmkulor. Variation är alltid trevligt.

Nej, nu ska jag ut och njuta av vädret.

Tjingeling

1 kommentar:

thebromanders sa...

KUL att åka till Köpenhamn!!
Och muffins låter ju inte helt fel heller!! Ha en jättetrevlig helg!