tisdag 5 maj 2009

Piggelin...

Idag är jag pigg igen, så skönt. Det är verkligen irriterande att känna sig som en zombie.
Vädret är nu sådär ruggigt med blåst och regn. Tydligen ska det fortsätta i några dagar. Även om jag verkligen älskar sol och värme så känns det faktiskt lite skönt. Städning har ju inte direkt högsta prioritet när det är underbart vårväder. Det gäller ju att passa på att vara ute då. Så idag ska jag ta tag i detta projekt.
På fredag kommer M, en god vän från min studietid. Det ska bli jättekul att träffas igen. Och om inte väderfolket har fel så ska det tydligen bli fint väder till helgen. Då kanske det blir en tur till Öland med medhavd fika. Det sitter aldrig fel. Mycket prat kommer det hursomhelst att bli.

I fredags ringde en kompis till mig som jag inte har träffat på säkert 2 år eller så. Det blev fika här och en massa prat. Så himla kul. Och tur eftersom jag egentligen var på väg ut, men det var roligare att träffa henne så de planerna sköt jag upp till lördagen. Förmodligen kommer de att flytta tillbaka till Kalmar också och det vore ju jättekul. Vi tränade alltid ihop innan de flyttade och det var bra att vara två som funkade som dragplåster när det kändes motigt att trava iväg.
Tyvärr har jag inte kommit igång med någon träning i år. En massa förkylningar och flunsor har satt stopp för det. Får väl ta tag i det snart också.

Återkommer senare, nu är det dags att starta upp dagen.

Tjingeling

2 kommentarer:

Marie sa...

Ja, det ska verkligen bli jättekul! Vill att det ska vara fredag nu!!! =) kram!

Nena in da USandA sa...

Mysigt att få träffa gamla kompisar du inte sett på ett tag!

Kul med kommentarer i min blogg! Och härligt att få lite stöttning i att man måste hålla igång ekonomin, så sant, så sant... :D
Jo, jag har bidragit med mer än ett par skoinköp, hrm. Nu senast på Outleten hittade jag lite byxor, kortärmade blusar o tröjor, shorts, en kavaj, en kjol o lite annat... på Tommy Hilfiger, Calvin Klein och R L Polo som var det som hanns med innan barnen totalt spårat ur och nästan rev sista butiken när de träffade på några nya kompisar.

Det låter som jag frossar i klädköp, och lite så känns det som, men min garderob är så eftersatt efter tre täta graviditeter med påföljande jeans- och munkjackelufsande så det är bara ett måste med en uppdatering. Jag lämnade kvar en hel del i Sverige också. Att det sen är så billigt här (normalpriser i vanliga butiker är helt ok, sen Outletrabatt, sen ytterligare kampanjrabatt och på det speciella kupongrabatter - ja, du vet säkert själv). Kul är det iaf när det finns så mycket fräscha kläder... :) Ha det!