lördag 30 april 2011

Partaj

Har precis kommit hem från en grillfest hos chefen. Mycket trevligt måste jag säga med massor av prat och skratt. Och god mat.
Jag agerade chaufför och såg till att de övriga kom hem över bron då jag ändå ska jobba imorgon (idag). Men jag hade lika trevligt som de övriga i sällskapet. En badade i utomhusjaccuzin, frivilligt, och en annan ramlade i när hon bara skulle bada benen, med kläderna på (ofrivilligt). Som tur är finns det ju torktumlare, så in med kläderna och efter 1 timma kunde hon få på sig varma och torra kläder igen. Sånt händer:)

Tidigare på dagen var det ju dags för bröllopet mellan William och Kate. Ja, jag kollade in hela spektaklet. Och visst hade hon en vacker klänning, men jag måste säga att hennes systers klänning var oerhört vacker i all sin enkelhet. Och brudnäbbarnas också. Väldigt stilfullt. Men vilken skillnad mot när Victoria och Daniel gifte sig. Då kärleken verkligen strömmade genom TV-rutan. Två personer som inte kunde låta bli att ta i varandra och visa hela världen sin kärlek. Här var det mer stelt på den fronten. Kanske William borde ha gått på Victorias bröllop och fått lite inspiration istället för att dra till Sydafrika och fotbolls-VM med brorsan.

Jag måste snart krypa ner i sängen och försöka få igen korpgluggarna för om några timmar kör fågelkören igång med värst konserten. De har väckt mig två nätter i rad nu. Och visst är det trevligt att vakna till fågelkvitter, men jag skulle önska att de kunde senarelägga sin konsert med ett par timmar eller så. För jag har ingen som helst lust att vakna vid 04.15.

Nej, dags för skönhetssömn.

Godnatt

7 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Ja, dem där söta pippifåglarna! Sjunga kan dem den här tiden på året ;)

Kul fest du tycks ha varit på!

Ha en fin helg

Kram

Magdalena and Co in US sa...

Låter som ett schysst partaj du hamnade på. Sov gott

Camilla sa...

Lotta:

Ja, fåglarna blir som tokiga ibland. Men måste de börja så tidigt?

Festen var riktigt bra. Inget jobbsnack, så skönt:)

Kram

Magdalena:
Partajet var riktigt bra. Och när hon trillade i jacuzzin med kläderna på skrattade jag nästan ihjäl mig.

Kram

Stef sa...

Ja hon var jättevacker. Vi var besvikna dock att dom inte sände nåt från middagen! kramar

Annika sa...

KUL fesr ni var på!! Roligt när sådant händer, och du hade kul fastän du körde. Toppen!!
ja, visst var det engelska bröllopet stelt, men det är väl så där. Ingen PDA alls.
men klänningen var som en dröm, tyckte jag. Nog det vackraste jag sett.
OCh Pippas klänning var också så fin. Snygga systrar...
Kram!!

Camilla sa...

Stef:
Ja, hon och syrran var vackra. Sedan tycker jag att det är stiligt med uniformer, faktiskt. Men marinens paraduniform här är klart snyggare.

Det hade varit kul att höra prins Charles tal som tydligen var väldigt bra.

Kram

Camilla sa...

Annika:

Ja, det var en lyckad fest. Och mest skratt blev det nog i och med det ofrivilliga badet:)
Mer av sånt tycker jag, det livar alltid upp tillvaron.

Men åhh vad trött jag var igår. Det tar tydligen på krafterna med party och jobb. Plus bara några timmars sömn. Men nu är jag på topp igen:)

Kram