måndag 4 april 2011

Min nya favvopryl

Ny vecka igen och idag har den ömma modern födelsedag. Så i eftermiddag ska jag åka dit med blommor och blader och äta middag. Egentillverkade kuddar får hon också. Det ska bli väldigt trevligt. Förmodligen kommer jag att åka hem proppmätt för det blir liksom nästan alltid så av någon anledning.

När jag fyllde år fick jag en mycket trevlig present av T.


En Kindle som nu har blivit min nya favoritgrej. Perfekt för mig som gillar att läsa i sängen men som får gräsligt ont i händerna av alla tunga böcker. Jag har köpt hem en drös med böcker till denna platta och den är väldigt skön att läsa på eftersom den inte ger ifrån sig något ljus. Det känns som om man läser en vanlig boksida. Jag har även testat den i solljus och det blir inga reflexer vilket gör det väldigt lätt att läsa. Surfa runt på webben är heller inga problem. Med 3G går det snabbt.
Helt klart passar den mig nog bättre än en Ipad som jag kikade på redan förra året i Apple Store men som jag lät stanna i butiken. Den här är liten och smidig och kommer att bli min ständiga följeslagare när jag ska åka någonstans eftersom den får plats i min handväska.

Dags att fylla på koffeinförrådet lite innan dagen kör igång på allvar.

Tjingeling

3 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.gonetoearth.co.uk/

Här har du lite att kika på:)
/Anja

Nena in da USandA sa...

Jag har funderat på en sån men inte testat nån. Kul att höra att den är så bra! Är det färgskärm eller bara svart/vitt? Tänkte om man kan surfa på den?

Camilla sa...

Magdalena:
Jag gillar den skarpt måste jag säga. Den är bara svart/vit, vilket är väldigt skönt när man läser böcker. Sedan blir det inga reflexer av solen i skärmen så att det är lättare att se.
Surfa går hur bra som helst.

Ha det gott.
Kram