måndag 11 april 2011

Veckan kan nog bli riktigt bra

Ny vecka och jag känner på mig att den kan bli riktigt bra.

Helgen som gick bjöd ju på helt underbart väder. Så igår efter jobbet hade jag stora förhoppningar på skön sol och värme på min & pållens promenad. Med vad händer? Stora moln drar in och temperaturen sjönk som en sten. Från 15 grader till 7 på några timmar. Det blev lite kyligt. Men pållen var pigg och glad så det var ju skönt. Nu ska jag köpa glukosamin till honom och det kanske gör susen för hans leder så att vi slipper mer problem i framtiden.

I lördags körde TV-serien "The Kennedys" igång. Den med Katie Holms och som av någon märklig anledning tydligen inte får visas i USA.
Jag tyckte faktiskt att den var riktigt bra, seriestarten om amerikas mest omskrivna familj.
Pappa Joe verkade inte vara någon älskvärd typ precis och hans buffliga sätt ledde till att han fick sparken som USA:s ambassadör i London mitt under andra världskriget. Det var kanske inte helt smart. Men därefter styrde han ju sonens väg till president med järnhand, även om JFK inte var förstahandsvalet för pappan. Vilket jag inte hade en aning om.
Det blir intressant att följa fortsättningen.

Ikväll är det premiär på Kalmars nya stolthet. Första matchen på den nya fotbollsarenan alltså. I folkmun kanske det nya namnet blir kycklinggrytan eftersom Guldfågeln är sponsorn. Fullsmockat lär det nog alldeles säkert bli och motståndarna i denna första match är Djurgården. Det vore ju kul för KFF om de vann, vilket inte verkar vara en omöjlighet eftersom de vunnit 2 av de 3 senaste hemmamötena med DIF, enligt lokalblaskan.
Jag ska inte dit eftersom jag är totalt ointresserad av fotboll, ja såvida inte Sverige spelar i VM typ. Då sitter jag också och tittar som de flesta andra.

Dags nu att starta upp dagen med några koppar kaffe innan det är dags att dra iväg till jobbet några timmar.

Ha en skön dag.

Tjingeling

Inga kommentarer: