måndag 18 april 2011

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Igår skrev jag ju om hur jag skulle njuta av den underbara dagen med middag hos den ömma modern och diverse andra aktiviteter.
Jag kan meddela att mina planer blev abrupt omkullkastade av ett samtal från jobbet. Kris var ordet som användes mer än en gång under detta samtal och det hela slutade med att jag fick åka och jobba istället. Vid fem hade jag röjt undan den värsta krisen och sedan var det bara att hoppa i stallkläderna för en tur till min fyrbenta vän för omsorg och promenad.
Vilken kväll det var! Så varmt och skönt med solen som fortfarande sken för fulla muggar under vår promenad. Fast jag ångrar att jag inte hade på mig solbrillorna faktiskt. Några timmar senare när pållen var ompysslad och tillbaka i sin spilta körde jag hem till mamma för att hämta upp middagen som hon så snällt sparat till mig. Nästan yr av hunger och trötthet kastade jag mig över maten här hemma som om jag inte sett mat på en vecka. Resultatet blev att jag efter att ha sett Mästarnas mästare på SVT somnade som en gris i soffan och vaknade upp någon gång runt midnatt. Sedan följde en natt av väldigt orolig sömn och imorse kände jag mig som ett vrak, vilket jag för övrigt fortfarande gör. Så det kommer att bli en tidig kväll i säng, även om det inte känns lockande alls. Jag vill ju helst sitta på en uteservering i solen med ett glas rosé tillsammans med någon jag tycker om och lösa världens problem. Det blir inte idag tyvärr, men kanske senare i veckan. Vem vet.

Jaha, så nu närmar sig påsk med stormsteg. Undrar om jag får något påskägg i år eller om jag måste fixa det själv? Ett till min systerdotter ska jag i alla fall inhandla, de andra får klara sig utan. Lite pysselgrejer och givetvis lite hästbilder, hästgalen som hon är, tänker jag nog fylla hennes med för godis brukar hon få av alla andra. Annars lär väl tandtrollen gå i spinn av lycka.
Idag har jag i alla fall börjat med påskpyntadet. Det brukar inte blir mer än någon höna eller så. Men i år kommer jag att utöka det hela med påskris. Kvistade snabbt över till blomsteraffären snett över gatan och inhandlade ett fång ris. Det fanns med fjädrar, men vem vill ha vita eller svarta?! Inte jag, så jag kommer att köpa rosa och gula för det tycker jag är mycket finare. Ska nu bara komma ihåg att inhandla ett gäng fjädrar också.
Jag har blivit inbjuden till den ömma modern för någon slags påskmiddag, men vilken dag detta ska gå av staplen återstår att se då hon inte sagt något än. Men ett ganska säkert kort är påskafton. Och vem tackar nej till det? Inte jag i alla fall.

Nu känner jag att det är dags att koppla av lite och titta på ett av mina favoritprogram, husköparprogram;)

Ha en trevlig kväll.

Tjingeling

Inga kommentarer: