onsdag 13 april 2011

Vem tänkte och hur??

Ibland är saker inte riktigt som de ska, ja rent utav helt tokiga. Som när det gällde den 23-åriga mannen som ett flertal gånger ringde till SOS 112 ett flertal gånger och ville ha en ambulans då han hade allavarliga andningsproblem. Resultatet av hans ringande var: ingen ambulans och att mannen dog av brusten mjälte. Så sorgligt.
Ursäkta, vad är det som krävs för att få en ambulans egentligen? Man undrar ju verkligen.

En annan helt galen sak är en svenska kvinna som blev våldtagen av en grekisk man kvällen innan hon skulle åka hem. Nu är hon själv åtalad för förtal även om hon när hon kom hem fick sina skador dokumeterade!  Grekiska myndigheter menar på att hon har en våldtäcktsförsäkring", något som inte ens finns i Sverige. Men vad fasen menar de?! Att den där lumpna typen ska gå fri och få möjlighet att göra om detsamma med någon annan? Ärigt talat får det mig att må illa. De personer som jobbar för den där myndigheten i Grekland måste alla var män, något annat är uteslutet. Om inte, skule den kvinnan utsättas för exakt samma sak själv så kanske denn/dessa ändrade åsikt.
Helt otroligt.

Ska nu gå och lägga mig innan jag läser mer som gör mig upprörd.

God natt.

2 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Hej Camilla!

Trevlig blogg du har. Nu kommer jag fortsätta kika in här!

Ha en fin torsdag och kram från
Lotta

Camilla sa...

Lotta:

Hej & varmt välkommen!

Jag skriver om en del som snurrar i skallen och det är ju det som är skönt, att kunna skriva om vad som helst.

Ha en skön dag.
Kram