tisdag 26 april 2011

Årets första dopp

Tro nu för allt i världen inte att jag är någon slags vinterbadare eller så. Nej då, jag vill helst ha 20 grader eller mer i vattnet. Kan i och för sig tänka mig att hoppa i även om det bara är 18, men där går gränsen. Men det fanns andra idag som tyckte att det nog var en alldeles ypperlig dag för ett dopp, en fyrbent.
Vi var tre stycken som red ut en tur och hamnade på ett ställe där det var stora översvämningar så vi lät hästarna gå i och plaska lite. Det hela gick bra tills vi skulle vända och rida upp på torra land igen. Då får väl Riskas för sig att doppa sig och snabbt som tusan fällde han ihop benen under sig, som en fällkniv ungefär, och istället för att ha torra skor och byxor stod jag helt plötsligt med vatten halvägs upp till knäna! Han kom snabbt upp på alla fyra och tyckte nog mest att det var kul. De andra skrattade så att de nästan ramlade av medan jag försökte få med mig hästen, och behålla skorna på, ur vattnet. Tur att det var nästan 20 grader på torra land.
Så ett ofrivilligt dopp fick jag. Och kan nu konstatera att jag har en häst som fullkomligt älskar vatten! Dusch i söndags och bad idag. En riktig sjöhäst:)

Så kan det gå när inte flytvästen är på.

Tjingeling

2 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Å, oplanerat dopp men det låter onekligen lite charmigt också ;) Skön pålle tycker jag! Bra att det var varmt och att du inte blev alltför kall.

Kram

Camilla sa...

Lotta:

Ja, det var faktiskt ganska kul och pållen är verkligen helskön:) Men större vattensamlingar ska vi nog undvika ett tag nu;)

Kram