fredag 15 april 2011

Solen skiner

Återigen vaknade jag tidigt, fast inte vid kl 5. Tack och lov. Verkar som om kroppen vill utnyttja varje minut av ljuset. Och idag skiner solen så det kommer att bli en härlig dag. Men fullproppad.
Dagens främsta utomhusaktivitet kommer att bestå av promenad med pållen då vi kollar in blommor och soptunnor längs vägen. De kan ju förvandlas till livsfarliga krokodiler som kan sluka en liten häst hel tycks pållen tro. Så därför går han gärna bakom mig när vi närmar oss de hemska gröna plastgrunkorna. För skulle de nu vakna till liv så anfaller de mig först och pållen kan promenera förbi helt oskadd. Smart häst:)

Nu hör jag att hundstackaren kör igång igen. Stackars jycke! Skönt att jag knappt kommer att vara hemma idag så jag slipper höra eländet.
Jag trodde inte att den hade någon röst kvar efter gårdagen, men det visade sig tydligen vara helt fel.

Dags att dra iväg nu.

Ha en skön fredag.

Tjingeling

Inga kommentarer: