tisdag 19 april 2011

Lite av varje & glad överraskning

Läste Aftonbladet på nätet som jag för det mesta gör och satte kaffet i vrångstrupen, minst sagt, när jag läste en artikel om att en sexåring tagit med sig en pistol till dagis! Inte nog med det. Pistolen som låg i pojkens ryggsäck ramlade ut när barnen åt lunch, och brann av! Resultatet blev att flera barn blev skadade i benen.
Det kanske är dags att se över lagarna om rätten att ha vapen i USA när till och med sexåringar börjar ta med sig pistoler till dagis. Det är ju så att man blir mörkrädd.

En som inte verkar ha alla hästar hemma är Charlie Sheen. Men frågan är om han är medveten om det själv. Tror faktiskt inte det, för nu begär han enskild vårdnad om tvillingarna som han har med sin senaste exfru. Det är väl bara att hoppas att någon annan får vårdnad om de arma barnen. För varken mamma eller pappa verkar vara i ett tillstånd där någon av dem kan ta hand om några barn eftersom de båda har fullt upp med sina respektive missbruk.

Igår ringde jag för att boka tid för service på bilen och det blev ganska trevligt när mannen i andra änden började prata om 15% rabatt. Jo, man tackar. Alla sådana nyheter mottages tacksamt:) Kan inte fler företag göra samma sak. Typ energibolaget eller så.

Imorgon är jag ledig, men det blir ingen vilodag direkt. Massor att göra. Så det är bäst att hoppa i snarkofagen snart så att jag är pigg och förhoppningsvis utvilad imorgon. Jag hoppas att jag får sova hela natten. I så fall blir det väl första natten på en vecka typ. Jag är faktiskt rätt trött nu.

God natt

2 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

helg galet med dessa vapen och hur de kan komma i orätta händer och ställa till skada. Många amrisar i vissa stater kan inte tänka en reglering på den här fronten.

15% rabatt gillar vi, mera sånt! Hoppas du får sova nu, det gör all skillnad i världen för hur man känner sig.

kram

Camilla sa...

Lotta:

Ja, vapen är riktigt otäcka saker. Särskilt när de hamnar i fel händer.

I natt har jag sovit myckte bättre, tack och lov. Jag är beroende av min sömn för att må bra och orka.

Kram