torsdag 14 april 2011

Blodgivare? Inte jag

Åh nej, nu kör den igång igen. Hunden som bor i trappuppgången bredvid. Den gillar helt klart inte att bli lämnad ensam och skäller då och ylar som en galning. Som tur är verkar den inte vara ensam så ofta, men när det sker kan man inte annat än att tycka synd om hunden och de som bor granne med den för då kan den hålla låda i flera timmar. Konstant.

Idag är jag ledig, men det blir inte att ligga på soffan och käka chokladpraliner precis (även om det hade varit en trevlig aktivitet) för jag har en lång lista på grejer som jag behöver göra. Får väl se hur mycket som jag hinner pricka av, vissa saker är mer prioriterade än andra.

Däremot ska jag inte följa uppmaningen i TV4:s kampanj för fler blodgivare. Jag är nämligen livrädd för allt vad nålar heter, så att då frivilligt lägga sig och bli tappad på blod är nog inte min grej. Tyvärr för det är ju något som behövs. Är det någon av er som läser som lämnar blod eller som skulle tänka sig att göra det?

Mina sovvanor har blivit helt knäppa. Imorse vaknade jag vid 5!! Vad fasen är det som händer? Att vakna vid 6.30 eller 7 det kan jag ju ta, men kl. 5 det är alldeles för tidigt. Jag lyckades somna om några timmar efter att jag läst tidningen. Så nu känner jag mig inte direkt superpigg. För att råda bot på halvkoman häller jag nu i mig en kanna kaffe så att jag sedan kan ta itu med dagens planer.

Ha en skön dag.

Tjingeling

2 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Jag sover inte heller bra just nu. Våren kanske? Jag har alldeles för dåliga rutiner helt enkelt. Lägger mig för sent. Kommer igång på kvällarna fast jag är trött. Och så vaknar jag tidigt.

Inte bra! Och hundra som skäller när dem är ensamma, inte bra det heller.

Kram

Camilla sa...

Lotta:

Ja, det är nog våren för jag går och lägger mig sent o vaknar tidigt. Precis som du. Men tröttsamt är det.

Hundstackaren hade nog ingen röst kvar efter en hel dag av skällande.

Kram