tisdag 5 april 2011

Husdjur??

Bild från aftonbladet.se

I ett hyreshus i Malmö har man ordentliga problem efter att någon/ägaren satt upp denna lapp i trapphuset. En teori har varit att det är ett aprilskämt och i sådana fall är det ju helt sjukt.
Nu är det hursomhelst full aktivitet i jakten på ormen, för det är ju inte vilken orm som helst utan en helt livsfarlig typ.
Nu undrar jag hur ägaren är funtad. Varför i herrans namn skaffar man sig denna typ av husdjur, som orm? Och isåfall en som är absolut livsfarlig! Jag undrar hur man sköter om en sådan och vad är syftet med att ha en. Den går ju inte att ta upp och gosa med direkt.

Själv tycker jag att det borde vara förbjudet att ha ormar i flerfamiljshus. Jag skulle absolut inte bo kvar en sekund om jag visste att det fanns en enda liten orm här. Nu är den risken noll i mitt hus, tack och lov,för här bor de mest äldre personer och jag tror inte att de är några ormfantaster precis.

Hoppas att de snart hittar ormskrället så att de boende kan återgå till ett normalt liv och inte behöver sova med en brödkavel bredvid sängen (som en dam gör). Nu tror jag ju inte att brödkavlen skulle ha någon större effekt på ormen, mer än att reta upp den möjligen.

Hua säger jag bara. Jag ryser i hela kroppen.

Inga kommentarer: