måndag 25 april 2011

Sol, värme och vatten

Vilket underbart väder! Solen fortsätter skina så den nästan håller på att gå sönder och termometern kryper upp mot 20 grader varje dag. Det kan inte bli bättre. Och jag jobbar, det är väl det enda trista i sammanhanget. Men å andra sidan får jag njuta när jag är klar.

Påskaftons eftermiddag och kväll spenderades hemma hos den ömma modern med en massa mat. Jag fattar inte hur mycket hon tror att man kan äta. Mat, efterrätt, ostbricka och tårta. Efter det kunde jag knappt röra mig.
Men en riktigt rolig kväll var det. Har inte skrattat så mycket på länge.

Igår fick pållen duscha för att bli av med allt damm och bli fin. Det hela slutade med att vi nästan var lika blöta. Han skakar sig som en hund så vattnet står som en kaskad runt omkring. Men att han gillar att duscha råder det inga tvivel om. Och att dricka vatten ur slangen.

Nehj, nu verkar det vara dags att snart ge mig av till jobbet igen.

Ha en riktigt skön dag.

Tjingeling

3 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Jag har följt vädret i SE och det var verkligen perfekt timing nu till påsken med sol, värme och allmän skön känsla!

Här är det regnat i omgångar...

Blir hungrig när jag läser om er goda middag. Tur att det är middag här snart ;)

kram

Charlie sa ... sa...

Trodde jag skrivit något här men jag ser ingen text?!

Nåja, skön helg iallafall med superväder har ni haft, så bra! Bästa påskvädret. Här har det regnat mellan varven men nu känns det som vi är igång med våren på allvar.

Kram!

Camilla sa...

Lotta:

Vädret här hemma har varit kanon och fortsätter gör det. Jag är överlycklig eftersom jag verkligen avskyr regn. Fick nog av det när jag bodde på Irland.

Hoppas att du haft en fin påsk och att vädret varit skapligt mellan regnskurarna.
Lite svenskt godis fick du ju i alla fall:)

Kram