fredag 17 maj 2013

Underbart väder :)

Himmel, det är redan fredag igen! Tiden har en förmåga att gå i raketfart när det är mycket att göra.
Vädret är bästa tänkbara med mycket sol, även om det regnat några dagar, och termometern håller sig runt 20 grader. Inte dumt alls.

Förra helgen var jag ledig och jag tog en liten tur på Öland då det både var Konstrunda och Öland spirar. Massor av duktiga konstnärer som ställde ut sina alster och folk som öppnade upp sina trädgårdar. Jättetrevligt evenemang. Tur med vädret hade de också även om det blåste en del. Så någon tur ner till Ölands södra udde och Långe Jan blev det inte, även om jag var rätt sugen att åka ner och titta på sälarna. Men jag hade ingen jacka med mig så det struntade jag i. Det får bli en annan dag helt enkelt.


 
 
 
Gallerier ploppar upp överallt och detta var det minsta jag hittade.
 
Det finns flera mysiga caféer men med tanke på hur mycket folk det var så skippade jag det och istället så köpte jag en våffla och kaffe i någons trädgård. Mysigt att sitta där och kika runt. För när annars travar man in i en vilt främmande människas trädgård och fikar?
 
Idag blir det klippning, mat hos mamma och sedan en tur till pållen för lite motion för oss båda. Sedan blir det i säng tidigt eftersom jag jobbar hela helgen och imorgon börjar jag klockan 7 så då gäller det att vara pigg och alert.
 
Nej, nu är det dags att åka över bron för en välbehövlig klippning.
 
Ha en skön fredag.
 
Tjingeling
 

2 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Vad fint. Konstrunda på Öland skulle jag vilja uppleva!

Här är det regnigt idag..bra städdag med andra ord ;)

KRAM och ha en fin vecka
Lotat

Camilla sa...

Lotta:

Det vore jättekul att få dra med dig på en konstrunda på Öland:)

Ibland är det skönt med regniga dagar då man kan pyssla inne eller bara ligga och läsa en bra bok.

Kram