lördag 4 maj 2013

På måndag kommer sommaren

God morgon!

Vaknar upp till en alldeles fantastisk dag. Solen strålar så mycket att man tror att den ska spricka. Och himlen är så där knallblå. Temperaturen kan jag inte klaga på heller, runt 15 grader ska det bli idag.
Men på måndag ska det bli riktig sommarvärme, 20 grader! Det är knappt så att jag tror att det är sant. Äntligen säger jag bara! Vintern har varit alldeles för lång och kall. Sista snön försvann ju inte förrän i mitten på april. Helt galet ju.
Om bara någon vecka så slår nog körsbärsträdet utanför mitt köksfönster ut. Det är massor med knoppar så det brukar bli rena rama explosionen när det väl är dags. När det väl drar igång så brukar ju allt hända i raketfart.

I sommar händer det massor av grejer här i stan. Jättekul med liv och rörelse, annat var det på 80-talet då Kalmar var mer eller mindre en spökstad på sommaren. Då var alla på Öland. I år kommer Gyllene Tider till den gamla fotbollsarenan som ligger jättenära där jag bor. Perfekt! Sedan spelas vissa matcher i EM i damfotboll här och så är det dags för andra året med Ironman. Det blev ett jättebra evenemang förra året, så det kan ju bara bli bättre i år. Det finns dessutom en massa som händer på stan i samband med dessa båda evenemang som nog kommer att locka massor av folk. Sedan körs det ju dessutom två utomhusteatrar precis som vanligt.
Hoppas att vädret visar sig från allra bästa sida under dessa evenemang, ja föresten gärna hela sommaren. Det behöver vi alla efter förra årets usla sommar då jag inte besökte badstranden en enda gång. Jag hoppas att det blir ändring på det denna sommaren.

Nu är det dags att sparka igång dagen och få något gjort innan det är dags att åka iväg och jobba.

Ha en skön helg.

Tjingeling

Inga kommentarer: