onsdag 29 maj 2013

Ikväll är det dags

Ikväll är det dags för Drottning Margaretha loppet att gå av stapeln. 5 km i fin miljö väntar på flera tusen kvinnor. Roligt att det brukar vara så mycket folk som kollar längs banan. Till och med livemusik på sina ställen. Målet för mig och kollegan är att slå vår tid från förra året. Det ska inte vara några problem. Tidigare år har vi bara gått, men i år har vi beslutat oss för att springa/jogga lite också. Det ska nog gå bra.


Jag lånade en bild från nätet eftersom jag inte hade någon själv.

Vädret än så länge är väl sådär, men å andra sidan regnade det igår när jag drog iväg till pållen men sedan blev det jättefint. På Öland alltså. När jag väl kom tillbaka till Kalmar var det så disigt att man inte såg några byggnader som var högre än tre våningar. Hoppas på bättre väder ikväll.

Riskas hade ingen lust att hänga med in från hagen igår, inte så konstigt kanske då de öppnat upp en annan hage för nu kommer de att vara ute dygnet runt till i höst. Han stod och gömde sig bland några träd och sprang iväg när jag kom. Men så kom han på att matte hade godis i fickan så då var det inga problem att fånga in honom.

Det smyger runt andra djur i skogarna i Kalmar Län, varg har det rapporterats om i över ett år. Men nu har en nytt djur siktats, och till och med fastnat på bild, en tvättbjörn! Nu är jakten i full gång för att fånga den. Vi får väl se hur det går med det.

Snart dags att dra iväg till jobbet. Jag har mycket att göra där idag så det blir full fart.

Ha en bra dag.

Tjingeling

Inga kommentarer: