tisdag 28 maj 2013

Fullspäckad vecka

Nu har jag sovit ifatt efter att ha sovit rätt uselt de senaste dagarna för nu är det dags att övergå till att jobba på dagen igen.

Den här veckan händer det en hel del. Idag blir det en tur till pållen för att motionera både honom och mig. Jag gissar att han har ägnat sig åt lerinpackning över hela kroppen. Det är liksom ett måste när det regnar tydligen.

Och regnat har det gjort i flera dagar nu, inatt åskade det också. Vaknade av ett ordentligt mullrande, men eftersom jag var så himla trött så somnade jag om rätt så fort.
Men det verkar faktiskt som om det ska bli uppehåll imorgon kväll. Det hoppas jag verkligen för då är det dags för Margarethaloppet här i stan. 4-5000 kvinnor ska ta sig runt en 5 km lång bana. Det springs, joggas, lunkas och promeneras. Det är valfritt hur man vill göra, och det är verkligen kul. Vi är ett gäng från jobbet som är med och jag och min kollega satsar på att slå vår tid från förra året. För att lyckas med det har vi konstaterat att vi nog måste jogga bitvis. Ingen av oss är ute och joggar i vanliga fall, men det ska nog gå bra. Vi är taggade:)
Efter målgång får man en fikakorg, om man är ett lag på 5 och eftersom vi är 10 så får vi 2 st. Trevligt när alla sitter i stadsparken och fikar tillsammans efteråt.

På fredag blir det mer umgänge med jobbkollegorna då det är dags för Försommarfest för alla som jobbar och även för de som ska jobba i sommar. Brännboll står visst på dagordningen. Roligt tycker jag att det ska bli. Och extra roligt att de flesta som ska jobbar sommar på min avdelning vill vara med. Det ger dem en chans att lära känna de som de ska jobba med i sommar under mer avslappnade former. Jag håller tummarna för att vädret håller sig hyfsat.
Jag jobbar hela helgen så det kommer nog inte att bli så sent.

Innan det är dags för umgänget på fredag så ska jag och en kompis dra iväg och hitta en studentpresent. Det ska nog gå alldeles utmärkt. Vi har spånat lite på vad vi vill ha och då blir det nog enklare att hitta det vi söker.

Nej, nu är det dags att sparka igång dagen så att jag hinner med det jag ska. Jag ska ju ha ett möte med vår tvättleverantör på förmiddagen och sedan måste jag ringa en annan leverantör för att höra vad de håller på med eftersom de inte skickar det som jag beställer.

Ha en skön tisdag.

Tjingeling

2 kommentarer:

Annika sa...

Många roliga saker så här i terminens sista skälvande minuter.
Ja, jag tänjer fortfarande terminsvis.
Hoppas att ni får bra väder.
Kram!

Camilla sa...

Annika:

Ja, det är en rolig vecka. Jag förstår att du fortfarande är i termintänk:) Det kommer du att vara länge än.

Kram