fredag 31 maj 2013

Månadens sista dag

Jaha, då var sista dagen i maj kommen och sommarmånaden juni står och knackar på dörren.

Vi har redan gått in i högsäsong på jobbet och det har tidvis varit hektiskt och värre lär det bli. Som tur är så har jag fått ihop ett bra gäng som jobbar i sommar så det ska nog gå bra.
Det som kan vara lite krabbigt är att folk verkar ha en förmåga att boka rum ganska så sent, vilket gör att det i princip är omöjligt att göra ett vettigt schema för hela sommaren. Man får vara väldigt flexibel och inte stirra sig blind på almanackan när det gäller lördag och söndag. Ledig helg kan ju lika gärna vara tisdag och onsdag. Så måste man tänka när man sommarjobbar, vilket mina medarbetare har blivit informerade om.

Idag ska vi ha en liten försommarfest med jobbet. Ett jättebra tillfälle för de som inte har jobbat hos oss förut att lära känna oss andra lite grann. Brännboll står på schemat så jag hoppas att vädret håller i sig. Just nu är det mest grått. Det är helt ok, bara det inte regnar.
Igår var det strålande väder och riktigt varmt. Får väl se om det rätar till sig under dagen.
Kul ska det i alla fall bli.

När det gäller väder så har ju Norrland värsta värmeböljan. Och jag såg på FB att en kompis som bor utanför Umeå redan har badat! Måste säga att det nog lär dröja innan jag kastar mig ut i böljan den blå. Det kan inte vara någon vidare värme med tanke på att isen låg kvar så himla länge. Förra året badade jag nog bara en enda gång tror jag. Under 20 grader är alldeles för kallt tycker jag.

Nehej, nu är det väl dags att göra något innan jag blir upphämtad vid kl 11 av en kompis då vi ska iväg på en liten shoppingexpedition.

Ha en skön fredag.

Tjingeling

2 kommentarer:

Annika sa...

Ja, jag har förstått att i norr finns värmen.
OCH här förstås.
Brännboll är inte min grej. Men ni får säkert en fin kväll iaf.
Njut av försommaren.
Happy shopping!
Kram!

Camilla sa...

Annika:

Jo du, i norr har de rena sommarvärmen. Här var det mellan 15-20 grader, men har varit varmare tidigare.
Brännboll kan vara riktigt kul tycker jag.
Nu är det vackert överallt här. Jag älskar det härliga gröna.

Kram