onsdag 8 maj 2013

Dagens update o några bilder

Jag hade tur idag och hann avsluta dagens ridtur innan regnet började. Måste säga att det är väldigt lokalt för när jag kom hem så hade det inte regnat en endaste liten droppe. Skillnaden fågelvägen kan inte vara mer än typ 2 mil. Däremot har jag sett flera blixtar nu ikväll. Förmodligen blir det mer under natten då väderfolket har yrat om att det kan komma en hel del regn och åska. Jag måste säga att det senare kan jag gärna vara utan. Jag är väldigt åskrädd.

Men jag ser fram emot fyra dagar ledigt så himla mycket.. Vet knappt när det hände sist. Sommaren kommer att rulla på utan semester. Den tar jag senare. Så dessa fyra dagar är guld värt.
PÅ lördag blir det en liten tur på Öland, då det är både konstrunda och Öland Spirar på samma gång. Jag ska ta med kameran, det är ett som är säkert.

I söndags var jag och en vän ute på en promenad i närheten av stallet. Följande foton är från den  turen.

 
 
 
 
 
 
Massor av Nunneört fanns det i en av hagarna. Tydligen har inte orkidéerna visat sig ännu. Men jag är redo för dem. På Öland finns det ju dessutom 28 arter. Och i Sverige finns det tydligen 44 arter, vilket betyder ju att Öland har merparten av dessa. Kruxet är att de lever på olika platser.
Jag har kameran med mig när jag åker iväg på expeditioner och ibland bara till stallet. Då jag kan ta bra bilder av hästarna.

Ikväll blir det bara chill. Imorgon är det dags för ett nytt ridpass. Det gäller att passa på när jag är ledig. Dessutom har jag planer på att Riskas ska få en välbehövlig dusch efteråt.

Men nu ska jag Skypa med Tom.

Tjingeling

2 kommentarer:

Annika sa...

Vad skönt med lite värme.
Vi hade också en urladdning med åska igår em.
så ingen semester i sommar. Sa du att Tom skulle komma över en sväng?
Hoppas det för er skull.
Kameran är det bra att du tar med dig. Alltid trevligt med bilder.
Ha en fin långhelg.
Kram

Camilla sa...

Annika:

Ja, det har varit jättevarmt de senaste dagarna 15-20 grader. Det är välbehövligt efter den långa vintern.
Åskan blev det inte mycket med. Lika bra det.
Vi har kikat lite på flyg hit i sommar, men det är ju rätt dyrt under sommaren. Förhoppningsvis kommer han hit i början på september.

Jag försöker komma ihåg att ta med mig kameran oftare nu så att jag kan bjuda på lite bilder också:)

Kram