lördag 25 maj 2013

Efter midnatt

Ett inlägg från nattugglan.

Jag sov inte särskilt bra på dagen. Efter 3,5 timma vaknade jag och sedan var det stört omöjligt att somna om. Som tur var fick jag några timmars sömn innan det var dags att bege mig till jobbet. Det var ju tur det, men det lär väl bli en lång natt ändå. Det verkar vara någon vajsing i vårt datasystem som inte alls vill som jag vill. Jag tror inte att jag ger mig på att försöka lösa det utan väntar nog till min kollega kommer imorgon bitti så att vi kan lösa det tillsammans.

På stan är det full rulle. Ett av uteställena inte så långt härifrån firar 20 år. Jisses, vad de spelar. Jag hör det ända hit. Hoppas att det är mycket folk och att de har det kul.

För att hålla mig vaken så tittar jag på Skärgårdsdoktorn som nu börjat sändas igen på SVT. Jag gillade den serien så det blir kul att se den igen. Sedan blir det väl någon dokumentär också.

Jag hade tänkt rida, men det skippade jag. Så istället blev det lite gos med pållen och lite pyssel så att det finns mat och att han fick det rent och fint. Jag tror inte att han har något emot det precis.

Jag hoppas att jag kommer att sova bättre idag för det behöver jag verkligen. Det här med nattjobb verkar inte vara min grej riktigt. Men det funkar då och då, men jag skulle aldrig ta ett jobb där man bara jobbar natt. Det skulle aldrig funka.

Dags för sista koppen kaffe.

Tjingeling

3 kommentarer:

mammaxtre sa...

Skärgårdsdoktorn, en trevlig serie må jag säga.

Ha det bäst

Annika sa...

Skärgårdsdoktorn har jag på dvd, alla avsnitten.
Älskar den också!!
Jobbigt med festandet som du kunde höra. Sånt är inte kul.
Hoppas att sömn och allt annat blev bättre.
Kram!!

Camilla sa...

mammaxtre:

Ja, jag gillar verkligen Skärgårdsdoktorn.

Ha det gott.

Annika:

Ja, den serien är verkligen jättebra.
Det där festandet på stan störde inte mig, jag skulle ju ändå hålla mig vaken hela natten. Det verkade inte störa gästerna heller.
Sömnen blir lite si och så när jag jobbar natt. Som tur är händer det inte så ofta.

Kram