tisdag 21 maj 2013

Rain drops fallin'

God morgon där ute i världen!

Igår var det riktigt skönt väder, men idag är det total omvändning. Regnet formligen öser ner ackompanjerat av enstaka åskknallar. Jag tänker inte klaga över regnet, för det behövs verkligen. Det är snustorrt och behövs en hel del regn. Enligt väderprognosen ska det bli regn i några dagar nu, så det blir nog bra med det.
Dessutom tycker jag att det är lite mysigt när det regnar. Ja, såvida det inte håller på hela tiden förstås. Men några dagar är helt ok. Sedan hoppas jag att det blir sol igen.

Några farliga väderfenomen har vi ju inte här, som tur är. Såg precis på TV om den där tornadon som drog fram i Oklahoma och dödade minst 90 personer. Fy sjutton, vilken skräck det måste vara att råka ut för en sådan. Vart tar man vägen liksom. Visserligen verkar det finnas sådana där skyddsrum nergrävda i jorden, men det gäller ju att hinna till ett sådant också. Stackars människor.

Eftersom jag är ledig idag så tänkte jag pyssla lite här hemma. Det kommer inte att bli så mycket av det eftersom jag jobbar natt resten av veckan. Så det enda jag kommer att göra är sova och ta hand om pållen.

Nej, nu ska jag dricka lite kaffe och njuta av ljudet av regn på taket medan jag funderar på vad jag ska göra sedan.

Tjingeling

2 kommentarer:

Annika sa...

Ja, fy tusan.
DET som hänt i OK går knappt att ta in.
Det går bara att föreställa sig skräcken de måste ha känt.
OCH hela förorten är som bortsopad. Arma folk. Hut går man vidare?
OCH måga barn och vuxna är försvunna. Begravna i bråte.
Du grymma tid när naturen sätter in sina makter. Vi har inget alls att sätta emot. Så små vi ändå är.

Här är det lugn, grått och runt 20 grader idag...

Kram!!

Camilla sa...

Annika:

Håller helt med dig.
Din kommentar fick min hjärna att börja fundera runt detta med naturkatastrofer. Det får nog bli ett litet inlägg om det nu.

Kram