onsdag 1 maj 2013

Min önskan blev bönhörd

Jag skrev ju sent igårkväll att jag önskade att det skulle bli blå himmel och sol idag och ta mig tusan om inte den där väderguden hade tagit ur bomullen ur öronen och hörsammat min önskan. Det är strålande sol, klarblå himmel och fåglarna kvittrar som bara den.
Visserligen hade jag hoppats att få sova lite längre idag, men vid ca 07.30 drog telefonen igång med sms som rörde jobbet. Nu försöker jag att piggna till med en balja kaffe, men det går rätt så trögt kan jag meddela. Den blir nog en dag i ganska lugnt tempo.
Planen är att ge mig ut och fota en del. Funderade ett tag på att åka ner till Ölands södra udde, men det tror jag att jag väntar med tills jag är ledig en helg. Det är ju trots allt en bit dit. Men en skön ridtur utomhus lär det bli. Och lite kikande på naturen.

Ha en skön dag.

Tjingeling

2 kommentarer:

Annika sa...

Lite fotande hade varit mysigt.
Men jag förstår ju att pållen rar också.
Mysigt att ni fick vackert väder. ATT verkligen vädergudarna lyssnade på dig!!
Kram!

Camilla sa...

Annika:

Det blev rätt klent med fotandet måste jag erkänna. Pållen var på strålande humör så jag spenderade en del tid med honom :)
Solen fortsätter och jag njuter.

Kram