torsdag 30 maj 2013

Så nöjd

God morgon!

Ett litet inlägg så här på morgonkvisten innan det är dags att dra iväg till jobbet. Där är det full rulle så det är högsta växeln som gäller. Som tur är så är jag ledig imorgon så att jag kan återhämta mig lite innan det är dags för jobb hela helgen. Nästa vecka är jag ledig i fyra dagar, tors-sön, och det ska verkligen bli skönt. Det blir som minisemester.

Jag trodde att mina ben skulle kännas som två stockar idag, men det känns helt ok faktiskt. Visst känns det men värre än så är det inte. Hur gick det då i gårdagens lopp? Väldigt bra faktiskt. Vi slog förra årets tid med 10 minuter! Jag och min kollega har redan börjat tänka på målsättningen för nästa år. Det gjorde vi redan under loppet. Men vi är mycket nöjda med vår insats i år.
Vädret var bästa tänkbara. Strålande sol och runt 20 grader varmt.

Tanken var att åka och rida lite idag, men jag ska tvätta och med tanke på att min tvättkorg har fullständigt svämmat över så får jag se om det finns någon tid till det.
Imorgon är det också full fart så det blir nog väl snärjigt att hinna med det. Så det verkar som om Riskas får lite ledigt så att han kan njuta av att vara ute på sommarbete. Men nästa vecka är vilan slut för hans del. Det gäller att hålla igång honom eftersom han har en tendens att gå upp i vikt och nu har han ju bantat hela vintern så då vore det trist att börja om från början i höst igen. Jag räknar med att han kommer att gå upp lite, men det ska inte alls bli som förra året.
I år har jag ju stenkoll på mitt schema så då är det enklare att planera in ridning. Det kommer att bli bra.

Nehej, dags att starta dagen.

Ha en skön dag.

Tjingeling

1 kommentar:

Annika sa...

Grattis till lyckat lopp.
Jag förstår att ni är glada idag.
Skönt att det gick bra.
Härligt väder har ni också.
Hoppas det håller i sig.
Kramar!