fredag 24 maj 2013

Mitt i natten

Här sitter jag med en kopp kaffe, alla gäster sover. Det är tyst och lugnt.
Kollar på TV för att ha lite sällskap och hålla mig vaken. Men just nu känns det fortfarande helt ok. Känner mig ganska hyfsat pigg faktiskt. Ja, så pigg man nu kan känna sig kl 02.00. Värre blir det om två timmar då man kommer in i vargtimman. Då hjälper inte ens kaffe. Jag har därför sparat lite grejer som jag kan göra då som innebär att jag måste gå runt lite. Det blir nog bra eftersom första väckningen är redan 04,30. Sedan rullar de på ända till 06.

Egentligen passar detta med nattjobb mig väldigt dåligt eftersom jag har så in i bänken svårt att sova på dagen. Jag hade jättesvårt att somna några timmar igårkväll, det tog ett bra tag innan jag somnade så jag gick och lade mig redan  vid 18. Jag försöker att sova några timmar innan jag börjar för det har jag igen under natten. Men jag sov himla skönt när en kompis ringde, hon agerade väckarklocka. Det är skönt att prata lite med någon innan det är dags att dra iväg till jobbet. Det hjälper mig att vakna till.

Just nu kollar jag på sista avsnittet av Mot alla odds och sedan blir det Mästarnas Mästare. Jag gillar verkligen SVT Play:)
Förutom TV så har jag med mig både tidning och bok. Just nu läser jag Seriously..I'm kidding av Ellen Degeneres. Den är faktiskt riktigt kul.

Nu är det ju inte så att jag bara sitter och tittar in i en vägg när jag jobbar natt i receptionen, även om det händer bra mycket mera på dagen. Det känns rätt bra att jag hinner göra en del administrativt på min egen avdelning. Då kan jag utnyttja en del av tiden till det istället för att göra det hemma.

Föresten så såg jag säsongens första igelkott förut. Så himla söt den var. Att de där små benen kan springa så fort är helt otroligt.

Klockan börjar närma sig 03 och himlen börjar ändra färg i öster. Snart kommer solen att gå upp. Det blir nog en fin dag.
 Snart dags att ta en tur runt hotellet för att kolla att allt är som det ska.
Nej, nu ska jag sluta skriva för den här gången. Återkommer nog imorgon natt.

Tjingeling

Inga kommentarer: