fredag 10 maj 2013

Ledig fredag

Goddagens!

Är uppe i skaplig tid även om jag är ledig. Rätt skönt faktiskt så att jag hinner beta av några saker på listan.
Solen finns där bakom molnen men det är 15 grader varmt nu vid 9-tiden så det kommer nog att bli en skön dag ändå. Igår var det riktigt fint väder. Passade på att rida en lektion för en kompis. Jädrans, vad jobbigt det var! Jag var helt slut efteråt. Men det var otroligt roligt. Nu har vi lite nya grejer att träna på. Men idag blir det ingen hårdkörning för Riskas men ett ridpass blir det för det är bra för honom att få röra sig lite eftersom han nog är lite stel efter gårdagen.

Jag var ute och tog några bilder en dag då det var mulet och så här blev resultatet.

 
Vass kan bli väldigt fint när det är mulet.
 
 

Första delen av Ölandsbron. Nu ska de äntligen snart asfaltera om hela bron. Och det behövs verkligen eftersom det är riktigt spårigt nu. Inte någon höjdare när det regnar kan jag säga då man är rädd för att få vattenplaning. Och det vore verkligen ingen höjdpunkt att råka ut för där.
 
 
I det här området brukar det finnas mängder av svanar, men just den här dagen var det bara två stycken. Resten hade väl dragit till soligare platser.
 
 
Avslutar dagens bilder med en av stallets stora damer njuter för fullt av vårsolen.
 
 
 
Nu börjar trädens löv så smått komma fram så snart är det klorofyllexplosion här. Härligt, men inte för dem som lider av pollenallergi.
Den här helgen är det ju dags för Konstrunda på södra Öland och dessutom är det Öland Spirar samtidigt. Så imorgon tänkte jag ta en liten tur på ön för att kolla lite i olika trädgårdar och gallerier. Det ska dessutom bli fint väder så det blir skönt. Kameran kommer såklart att få hänga med.
 
Dags att mjukstarta dagen lite. Ska njuta av mina dagar som jag är ledig.
 
Ha en skön fredag.
 
Tjingeling
 


4 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Fina bilder! Den sista är för skön....skulle vara gott att ligga i solen och ha det skönt ;)

Hoppas du har en fin helg!

KRAM
Lotta

Camilla sa...

Lotta:

Tack!
Ja, jag älskar den sista bilden. Stor och vacker:)
Hästar är rätt roliga att fotografera, antingen struntar de fullkomligt i vad man håller på med eller så blir de nyfikna.

Kram

Anonym sa...

Kalmar - Kalmare Nyckel, som seglade hit med svenskar, är förankrad i Delaware. Silvia och Gustav Adolf var här nu i veckan och firade 375-års jubileum av den svenska kolonien, som gäster av Vice Pres. Joe Biden.

Ruth i Virginia

Camilla sa...

Ruth:

Välkommen hit!

Ja, Kalmar Nyckel har jag tänkt besöka någon gång. Det skulle vara jättekul. Kanske nästa gång jag åker över.
När jag läste på universitet här i Kalmar så gick jag på en institution som heter just Kalmar Nyckel:)

Kram