söndag 30 januari 2011

En bra dag

Vilket underbart väder det varit idag med strålande sol! Men halt efter gårdagens töande och sedan har det frusit på över natten. Bambi på hal is är liksom ett understatement.

Var hos bästa väninnan på lite fika och spanande på alla hennes bilder från Thailand. Åh, vad jag önskar att vi kunde ha åkt med. Helt underbart! Och vad kul vi kunde ha haft tillsammans. Men nästa gång ska vi förbaske mig hänga med.
Sen bar det av till stallet för lite ridning. Hittade Riskas i sin spilta, helt lös! Jaja, som tur var fanns det en del mat där och då rör han ju inte en fena. För mat är det bästa han vet. Och morötter som nog är ett snäpp bättre.
Ridningen var väl ingen direkt höjdpunkt idag, men å andra sidan kan det bara gå bättre på tisdag. Han var väl helt enkelt inte på humör, så vi hade våra duster. Jag vann de flesta ialla fall. Friska nya tag nästa gång:)

Just nu sitter jag och spanar in Landskampen på TV3. Det är väl något liknande Mästarnas mästare fast mellan Norge och Sverige. Kan ju bli spännande att se dessa vinteridrottare som lagt av in action igen.

Nu har jag börjat läsa en bok som har varit bra från första sidan. Och jag har bara läst 39! Så det verkar som jag har mycket att se fram emot. Enligt mamma ska det fortsätta i samma stil. Sånt gillar jag:) Ja, jag har faktiskt en till som ligger på nattduksbordet som jag hoppas kunna komma igenom. En bok av Marian Keyes, som normalt bruar vara bra, men denna har jag svårt att få något riktigt flyt med. Efter 100 sidor känns det fortfarande trögt.
Den andra boken kommer kanske att komma som ett tips längre fram när jag kommit igenom den och om den fortsätter som hittills.

Nej, dags att fokusera på Landskampen ett tag.

Tjingeling

Inga kommentarer: