tisdag 1 februari 2011

Morrn, morrn

God morgon världen! Jag tänkte börja dagens första inlägg med lite djupdyk bland nyheterna.

Sitter här i godan ro med en kopp kaffe och kollar på nyheterna när jag mer eller mindre sätter kaffet i halsen när jag hör nyheten att en pedofil har startat 3 friskolor! Men vad fasen, finns det ingen koll?? Tydligen kan vilken idiot som helst öppna en skola.
Nu har tydligen Jan Björklund vaknat till och säger att så här får det inte gå till. Nähä, det är möjligt, men skadan är ju redan skedd. Nu får man väl verkligen hoppas att det kommer att bli lite mer koll i framtiden.
Det är ju som att ha en bankrånare jobbandes på en bank, fast 100 gånger värre.

Apropå den senaste stormen om Ingvar Kamprad och Ikea så läste jag precis om Spendrup's på Expressens webbsida. Och eftersom de har samma företagskonstruktion som Ikea så fattar jag faktiskt inte vad Uppdrag Granskning stimmade om i förra veckans program. Om nu redaktionen hade gjort en ordentligt research så hade de insett att detta inte är något konstigt utan ett sätt för ett familjeägt företag att behålla kontrollen över vad som händer med bolaget. Här kan man läsa hela artikeln.
Normalt brukar jag gilla Uppdrag Granskning och tycker att de fyller en viktig funktion, men den här gången visade de sig inte alls hålla samma kvalitet som annars.

Stockholms modevecka har precis dragit igång, och nu visar det sig att svenska designers är glödheta utomlands. Aldrig tidigare har så mycket svensk kläddesign gått på export. Jättekul tycker jag för det finns massor av duktiga svenska designers.

Nej, nu är det dags att sysselsätta mig med lite andra saker nu.

Tjingeling

2 kommentarer:

Annika sa...

Ehhh..ja, kanske dags att det reggas då en pedofil startar upp dagis. OTROLIGT!!
Det där med IKEA, "skandalen" och uppdrag granskning orkar jag inte ens kommentera...PUST, liksom...
DESTO roligare med svenska designers som slår utomlands!!
Jättekul!
Läste även nyligen en stor artikel i Washington Post om svensk musik och muskproduktion. Världklass där också :-)
KRAM!!

Camilla sa...

Annika:
Ja, fattar du att en pedofil kan öppna 3 friskolor! Det är ju helt vansinnigt!
Kul att du läste om svensk musikproduktion i WP. Nu är väl inte det direkt någon jättenyhet, för många världsstjärnor har ju fått låtar och spelat in skivor i Sverige. Men visst är det kul! Jag läste Andreas Carlsson's bok (en av jurymedlemmarna i svenska Idol) och han har väl skrivit låtar till de flesta stora artister. Den var intressant.

Kram