söndag 6 februari 2011

Bio med barn


Idag har jag och systerdottern varit på bio. Trassel var filmen som hon ville se, och så fick det bli. Utrustade med popcorn och dricka parkerade vi oss i varsin biofåtölj. Eller ja, A halvlåg ibland och satt ibland. Det är inte lätt när man har myror i benen. Själv satt jag bara.
Men filmen var faktiskt jättebra. Jag tyckte nog att hästen Maximus var klart bäst. Han var verkligen helskön.
Att gå på bio med en massa barn är härligt för de pratar och skrattar högt. Allt är liksom tillåtet.
Efter att jag släppt av A hemma hos syrran så fortsatte jag till stallet. Tanken var att jag skulle rida, men den tanken övergav jag när jag insåg att det var 9 hästar i ridhuset. Sånt är ok om man rider lektion där alla rider åt samma håll. Men när alla rider åt olika håll är det verkligen ingen höjdpunkt. Så jag åkte hem till mamma en sväng för att sedan åka tillbaka och rida senare. Det var i alla fall tanken. Men det hela blev sent och jag åkte bara dit för att lägga på honom ett täcke. Döm om min förvåning när jag öppnade dörren och får syn på två hästar som vandrar omkring helt lösa. Bara att försöka få in dem i varsin spilta och sätta fast dem. Problemet är bara att de är väldigt lika och jag knappt kan se skillnad på dem. Tror att de hhamnade fel, men efter ett samtal med ägaren så löste sig det hela då han genast skulle åka dit och kolla läget.
Dessutom försökte den ena pricka mig med en spark när jag väl hade fått in den. Som tur var missade hon. Vilket hästskrälle!
Nej, nu är det snart dags att krypa ner i snarkofagen och dra ner rullgardinerna. Känner mig inte riktigt hundra. Först var jag varm som tusan och nu fryser jag. Hoppas nu att det inte är någon sjuka som är på G, det kan jag verkligen klara mig utan.
God natt

Inga kommentarer: