måndag 28 februari 2011

Helgen som gick

Måndag igen och den här veckan kommer att gå i ett rasande tempo. Massor att göra och på fredag, då kommer Tom!! Det ska bli härligt.

Helgen har jag till största delen spenderat i stallet , med lite avbrott för fika hemma hos mamma. Och en riktigt trevlig lördagskväll hemma hos bästa väninnan K där vi käkade bakad potatis med god röra och hade på melodifestiavlen i bakgrunden. Men det programmet kommer jag inte att se på mer i år för jag tyckte att det var rent av kasst.
Klippt blev jag också innan vi bänkade oss i soffan. Som alltid blev jag helnöjd:)

Igår gjorde vi böjprov på Riskas (funkar så att man börjer upp benet maximalt under 1-2 min och sen springer) och efter att jag kutat fram och tillbaka med en ganska ovillig häst i stallgången så kunde vi konstatera att han är halt på ena frambenet. Så nu väntar ett veterinärbesök och en spruta i det benet och vila. Men vi kan promenera tillsammans så att han får röra på sig lite. Det kommer att bli bra, även om det tar lite tid. Men det känns skönt att veta att något var fel, precis som jag trodde, och att vi nu kan få rätsida på det hela.

Oscarsgalan gick ju av stapeln inatt och hela spektaklet gick på TV här. Men det var jag alldeles för trött för att sitta uppe och kolla på.
The Kings Speech fick ju som väntat en drös priser. Dessutom fick ju Hämnden pris som bästa utländska film. Det var ju väldigt roligt. Mindre kul för Mikael Persbrandt var väl att han inte lyckades få en biljett till galan nu när filmen som han har huvudrollen i gick och vann.
En av mina bästa vänner meddelade att den verkligen var sevärd så jag ska definitivt se till att se den. Jag har ju några fler filmer på listan att beta av så det är väl bara att ha några filmkvällar här framöver.

Nej, nu är det dags att fylla på koffeinförrådet i kroppen lite.

Ha en bra måndag.

Tjingeling

4 kommentarer:

Stef sa...

Härligt med besök! :) Och jag såg lite av oscarsgalan, fint men jag somnade haha! Jag brukar se hela, men jag skulle upp tidigt nästa dag!

kramar

Magdalena and Co in US sa...

Jag missade också galan, men vad är väl en gala mot att läsa intressanta bloggar ;) Läste din presentation och såg du har du mannen i USA, känner igen det där med longdistans lööv. Ha en bra torsdag!

Camilla sa...

Stef:
Ja, det ska bli så skönt att ha honom tillbaka här igen:)
Oscarsgalan var alldeles försent, jag vågade inte ens börja kolla om jag skulle ha blivit fast eftersom det var tidig morgon dagen därpå.
Kram

Camilla sa...

Magdalena:
Så sant så:)
Ja du, långdistansförhållanden är jobbiga emellanåt. Men vi har haft det så länge och ibland är det rätt skönt då man kan leva sitt eget liv här. Men det är bara vissa dagar.
Som tur är har jag ju hästen att lägga energi på:) Ett gammalt intresse som väckts till liv igen.

Ha det gott.