fredag 18 februari 2011

Mycket nu

Redan fredag och jag har inte hunnit eller orkat att skriva något på hela veckan. Det har varit mycket med jobb och häst den här veckan. Men jag är fortfarande kvar här:)

Jag har lyssnat lite på TV4's sändningar från alpin-VM och jag måste säga att det var ett klipp att ha med Anjas pappa som kommentator. Vilken härlig röst han har! Man blir ju glad när man hör hans mjuka röst när han beskriver backen för oss på andra sidan skärmen och när han pratade med Anja efter att hon tagit brons så rördes det hur rörd han var. Det är en sann känslomänniska den där Pärson. Han borde få mer utrymme i sändningen tycker jag.

Vädret här är mest grått och blåsigt. Sån där blåst som går rakt igenom allt som man har på sig. Fy sjutton, vad kallt det känns även om termometern inte visar mer än ca -4. Hoppas att våren kommer snart. Jag längtar efter att se vårblommorna kika fram, men det får vi nog vänta på ett tag. Tyvärr.
Men jag är glad att jag inte bor i norra Sverige där de har -40 grader varje natt nu. Enligt tidningarna, om man nu sak tro dem, är det sibirisk kyla som kommit in över nordligaste delen. Det är säkert sant med tanke på tempen.

Nej, kära vänner nu är det dags att kila.

Ha en skön fredag.

Tjingeling

2 kommentarer:

Taina sa...

Fy bubblan vad kallt de har haft i Norrbotten! Kommer så väl ihåg när jag bodde där ett tag och vi blev rekommenderade att inte ta ut små barn och Albert var ett halvår första vintern och vi hade 30-35 minus i flera dagar. Brrrrrrrr.

Hoppas våren kommer snabbt till dig ;)

KRAM

Camilla sa...

Taina:
Ja, fy sjutton vad kallt de har det! Jag fixar inte sån kyla. Får svårt att andas.
Men vi hade -25 här några dagar vid jul och det var inte heller vidare trevligt,men givetvis inget i jämförelse.

Våren får gärna komma nu, på en gång:)
Kram