måndag 7 februari 2011

På längden och tvären

Nu är det snart dags för alla som gillar skidåkning på längden och tvären att bänka sig framför TV-apparaterna. VM närmar sig med stormsteg, och imorgon kör det igång. Först ut är de som åker utför. Här verkar de svenska tjejerna ha störst chans att knipa någon medalj. Och Anja är väl, som alltid, på hugget. Hon har väl inte haft någon kanonsäsong så här långt och det bådar, förhoppningsvis, gott. Vem kan glömma VM i Åre för några år sedan då hon också haft en knackig säsong och sedan mer eller mindre utklassade alla andra.
Jag håller tummarna för Anja och följer henne både på Twitter och hennes blogg. Spännande blir det:)

I lördags blåste det som sjutton här. Jag tog en liten runda på stan för att spana lite i butiker. Och jag kan säga att så fort jag stack in huvudet i en butik och fick syn på mig själv i en spegel så var det ett troll som tittade tillbaka. Milda makter, vilken blåst! Och ikväll ska det tydligen komma en ny blåstomgång. Det talas om stormvindar. Så det blir en hel massa ljus här medan vinden viner utanför. Skönt att jag inte behöver sticka ut näsan utan bara kan sitta inne och mysa.

Dags för kaffe.

Ha en bra måndag.

Tjingeling

Inga kommentarer: