fredag 4 februari 2011

God morgon..nja

Slår upp korpgluggarna och det känns som om det kan komma att bli en rätt skaplig dag. Ingen värk i händer eller fingrar. Sen hör jag ett fruktansvärt oväsen. Vad sjutton är det som låter där ute? En jordbävning eller har dinosaurierna återkommit? Nejdå, så allvarligt är det som tur inte. Däremot en stor grävmaskin som försöker skrapa bort all is på gatan. DET projektet lär nog ta hela dagen, med tanke på att många smågator är täckta av ett ca 10 cm tjockt istäcke, men djupa gropar i. Lycka till säger jag bara.

Sen när jag kikar ut genom fönstret för att lokalisera var oväsnet kommer ifrån så sjunker humöret rätt ner i sockarna. Blötsnö och blåst! Nej! Inte mer nu!
Jag som hade tänkt tvätta bilen idag. Den stackarn har ju ändrat färg från grå till zebrarandig. Men med tanke på att temperaturen här svänger snabbare än en klockpendyl så gäller det att hålla koll på väderkartorna innan man ger sig på dylika projekt. Annars brukar det sluta med att alla dörrar fryser ihop och sen står man där, måttligt frustrerad.

Som om oväsnet inte vore nog så har grannen drabbats av någon slags bygghysteri. Det sågas, spikas och borras mest hela tiden. Jag undrar vad det är han bygger egentligen. Det är väl helt ok. Men måste han köra igång med det kl 7 på morgonen?!

Som ni märker så har dagen inte börjat på bästa tänkbara vis, men nu kan det bara bli bättre. Eller??

Tjingeling


Inga kommentarer: