söndag 23 januari 2011

Ont lite överallt

Ikväll känner jag mig riktigt risig. Ryggslutet gör ont, benen och huvudet värker. Undrar nästan om jag har åkt på någon influensa. Symptomen är ju ganska lika. Så jag ligger på magen i sängen med en varm vetekudde på ryggslutet och kollar på någon dokumentär på TV4 Fakta om dödsstraff och om hur det blev efteråt för de inblandade. Riktigt intressant faktiskt.

Ridningen hoppade jag över idag och istället blev det lite mystid med den fyrbenta vännen. Tänker ta igen det imorgon om jag känner mig piggare, då det även är min tur att ge alla hästarna i mitt stall mat. Det brukar vara ett himla liv innan de har fått sitt käk. Men sedan infinner sig lugnet och det enda som hörs är hästarnas tuggande. Det är rofyllt.

Kvällens avsnitt av Solsidan gjorde väl ingen besviken. Fredde fortsätter sin jakt på rikedom och fick fullkomligt frispel i kvällens avsnitt. Och Mickan verkar ha tagit shopping till en helt ny nivå med öppet köp som hon utnyttjar till max. Hos Alex och Anna är det helt andra bullar där Anna drar deras marknadsekonomiska deal ända in i sovrummet.
Helknäppt som vanligt, men väldigt kul. Helt klart den roligaste svenska serien på länge.

Nej, nu är det snart dags att dra igen korpgluggarna med en förhoppning om att morgondagen kommer att bjuda på ett mycket bättre hälsotillstånd.

God natt

4 kommentarer:

Stef sa...

Hoppas du mår bättre nu, kände mig själv lite risig!

Kramar

Camilla sa...

Stef:
Tack och lov känner jag mig bättre. Vetekudden gjorde underverk för min onda rygg och ett par piller tog hand om skallen.
Hoppas att du också mår bättre nu.

Kram

Annika sa...

Ja, solsidan är verkligen ROLIG!!! Och ja, snacka om att rheborg fick frispel. UNDERBART!!!
Kram!

Camilla sa...

Annika:

Jag ÄLSKAR Sollsidan. Klart bästa humorserien någonsin. De är ju helsköna. Och Ove är ju inte riktigt klok. Tänk att ha honom som granne. Det du:)!

Kram