fredag 14 januari 2011

Snö, halka och annat

Tillbaka igen efter att ha spenderat en dag i soffan med deppansiktet på. Men nu måste jag ta mig i kragen för att inte hamna i något komaliknande tillstånd.
Så för att fylla dagen med något vettigt har jag bestämt att det är dags för en storstädning. Jag behåller ju julgrejerna ända till tjugondag Knut. Men nu när allt är nerpackat inser jag hur dammigt det är här. Dags att attackera alla dammråttor med andra ord.
Roligare saker kan man ju ägna sig åt, men det är skönt när det väl är gjort.
När väl städningen är avklarad ska jag ägna mig åt betydligt roligare aktiviteter då det blir en tur till Riskas som nu verkligen har kommit igång och fått mer energi. Ja, iallafall vissa dagar:)

Tydligen ska det bli mer snöelände med början i eftermiddag. Detta i kombo med mildväder. Resultatet är att det nu är mer eller mindre svinhalt ute. Särskilt där det inte är plogat ordentligt. Hörde på nyheterna att ortopedklinikerna är översvämmade av folk som har brutit både det ena och andra så planerade operationer har fått ställas in. Och mer lär de väl få att göra den närmaste tiden om det fortsätter så här med tö och kyla om vartannat.
Jag har som tur är inte ramlat ännu även om det har varit nära flera gånger. Den ömma modern har däremot ramlat omkull ett par tre gånger innan syrran köpte halkskydd till henne.
Men man ska nog inte beklaga sig alltför mycket med tanke på vad som händer i andra delar av världen. I Australien och på Sri Lanka blir folk mer eller mindre dränkta av ofattbara vattenmassor och i Brasililen drabbas människor av jordskred som begraver allt i sin väg. Det är inte utan att jag undrar vad som försiggår på planeten. Bara för någon vecka sedan så ramlade det ner massor av döda fåglar från himlen på olika ställen samtidigt som det flöt iland en massa döda fiskar på ett ställe i USA. Var det en slump eller något helt annat? Det verkar inte som om någon har något vettigt svar på den frågan. Det är ju inte utan att man funderar lite.

Nej, nu kan jag inte sitta här och fundera längre för då får jag väl inget gjort.
Tjingeling för nu.

2 kommentarer:

Stef sa...

Ja du man börjar undra, översvämmningar, jordbävningar och döda djur verkar höra till vardagen nu nästan. Jag tycker det är lite läskigt, ett tecken på att vi måste början ta hand om vår planet lite kanske?

Kramar

Camilla sa...

Stef:
Ja, lite otäckt är det faktiskt när man börjar fundera. Saker verkar förändras med hög hastighet när det gäller jordens tillstånd och det känns oroande tycker jag.

Kram