tisdag 18 januari 2011

Hitochdit väder

Det här med vädret har varit en ständig följetång denna vinter i nyhetsflödet. De senaste dagarna har töandet tagit rejäl fart här och snön minskar ordentligt. Skönt, men samtidigt uppkommer nya problem, översvämningar. Ja, är det inte snökaos så är det vattenkaos. Dessutom hörde jag på nyheterna att det nu ska bli kallare. Vad fasen! Så istället för gator som är blöta och slaskiga kommer de att förvandlas till isbanor. Ingen höjdpunkt alls.

Idag tänkte jag att jag skulle ge mig på att fixa till ett par gardiner. Har lånat mammas symaskin för detta ändamål. Osmart som jag är har ju glömt fråga hur man ska trä maskineländet. Hmm, det ska bli intressant att se hur det går och om jag kan lista ut det hela.
Jag har ju dessutom köpt nytt tyg till några soffkuddar som jag tycker behöver livas upp lite. I mitt huvud har jag hela grejen klar, får väl se om jag kan fixa det i verkligheten också. Det var ju en hel massa år sedan jag gjorde samma sak. Men det ska väl lösa sig, hoppas jag. Blir det bra finns det en hel del idéer som snurrar i skallen. Men det är väl lika bra att ta en sak i taget:)

Tjingeling

Inga kommentarer: