måndag 24 januari 2011

Ny dag

Idag har jag mått mycket bättre tack och lov. Den där vetekudden gjorde nog susen tror jag:) Igår trodde jag att jag skulle insjukna i influensa, men det var som väl var falskt alarm.

Vaknade upp till snöande. Men himmel, ska eländet aldrig sluta?! Jag vill ju ha vår. Helst nu på en gång. Och imorgon ska det tydligen bli både regn och snö. Ja, tjena vad kul. Och sedan kyla på det. Ja alla kan ju räkna ut hur det blir, halka. Äh, det är väl bara att gilla läget. Men ibland är det inte så kul som att gå med en häst bredvid som benen far åt alla håll på. Trampad vill man ju helst inte bli för det gör rejält ont.

Idag har jag varit en sväng hos den ömma modern och fått med mig ett gäng skvallertidningar. Så nu vet jag vad det blir för kvällslektyr innan korpgluggarna faller ihop.
Och snart är det dags att krypa ner under täcket med en tidning i högsta hugg. Men innan jag gör det ska jag kolla lite på Morden i Midsomer på ettan. Ja, reprisen alltså. Jag missade ju det häromdagen. Dessutom är det ju sista avsnittet med Tom Barnaby som kommisarie. Trist, för han gör ju hela serien.

Dags att sväva in i mordens värld.

Tjingeling

Inga kommentarer: